معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از اتمام روند بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تا اوایل بهمن‌ماه خبر داد.

اوایل بهمن؛ اتمام روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس

به گزارش قدس آنلاین، سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در گفت‌وگو با تسنیم، از اتمام روند بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تا اوایل بهمن‌ماه خبر داد و گفت: در صورتی که وزارت کشور مدارک نهایی ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را امروز به شورای نگهبان اسال کند، روند بررسی صلاحیت‌ها از فردا آغاز می‌شود، اما هنوز اطلاعات داوطلبان در اختیار شورای نگهبان قرار نگرفته است.

وی افزود: اطلاعات کسانی که برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌اند به طور روزانه به شورای نگهبان ارسال شده است، اما باید در انتها به صورت رسمی این اطاعات جمع‌بندی شده و مدارک به شورای نگهبان ارسال شود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان یک ماه پس از ارائه مدارک از سوی وزارت کشور برای بررسی صلاحیت نامزدها فرصت دارد، اظهار داشت: نحوه تأیید صلاحیت کاندیداهای مجلس خبرگان با مجلس شورای اسلامی متفاوت است، به گونه‌ای که فرصت یک ماهه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها شامل آزمون علمی که توسط فقهای شورای نگهبان از کاندیداها اخذ می‌شود، نیز است.

ره‌پیک، یکی از شروط اساسی تأیید صلاحیت خبرگان رهبری را دارا بودن شرط علمی دانست و گفت: اگر نامزدهای خبرگان رهبری این شرط را نداشته باشند، صلاحیت‌شان تأیید نمی‌شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به آخرین اخبار از روند برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک اشاره و خاطرنشان کرد: هنوز پاسخ رفع ایرادات شورای نگهبان درباره انتخابات الکترونیک از سوی وزارت کشور به این شورا ارائه نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.