معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیش از ۳۷۰ مؤسسه آموزش عالی غیردولتی در کشور فعالیت دارد، گفت: کیفیت آموزش در این مراکز بسیار متفاوت است و به‌همین دلیل به‌زودی طرح ساماندهی واحدهای آموزش عالی اجرا می‌شود.

 طرح ساماندهی واحدهای آموزش عالی در کشور اجرا می‌شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،مجید شریعتی‌نیاسر در نهمین همایش بین‌المللی مهندسی شیمی نفت و گاز با بیان اینکه 29 درصد موسسات آموزشی عالی غیردولتی و مابقی دولتی هستند، اظهار داشت: در میان مراکز موسسات غیر‌دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی 60 درصد مراکز غیردولتی کشور را به خود اختصاص داده و تربیت بیشترین دانشجو را بر عهده گرفته  است. 

وی افزود: از مسئولان موسسات عالی آموزشی خواسته شده تا ‌زمان استاندارد نشدن این مؤسسات، حق راه‌اندازی رشته‌های جدید را ندارند درغیر این صورت با آنان برخورد می‌شود.

معاون وزیر علوم  با  اشاره به ارتقاء کیفیت وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان با توجه به تاثیرگذاری آن‌ها در جامعه گفت: موضوعاتی در قالب سند راهبردی آموزش عالی کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده تا در صورت تائید‌ در تمامی موسسات آموزش عالی اجرایی شود.

شریعتی‌نیاسر تصریح کرد: با اجرا شدن طرح ماموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های بزرگ امکان ورود به دوره‌های کاردانی را ندارند و باید به عرصه‌های بین‌المللی ورود کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.