قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "خداحافظی معنادار آقای کارگردان" و "موج جدید بیکارانی با مدارک فوق لیسانس و دکترا" تا "شهر رنگ کلاغ گرفت"

سازمان حمایت پرچمدار گرانی شد

روزنامه "قدس" با بیان اینکه "در پی ابلاغ افزایش قیمت سه فراورده لبنی" در تیتر یک خود نوشت: "سازمان حمایت پرچمدار گرانی شد"

این روزنامه می نویسد: "در حالی صدای پای گرانى و افزایش قیمت‌ها در بازار در ماه‌های منتهی به پایان سال به گوش می‌رسد که از اوایل امسال درخواست‌های افزایش قیمت از سوی تولیدکنندگان مختلف به دفتر معاون اول رئیس جمهور و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان یکی پس از دیگری فرستاده می‌شد. بسیاری  از تولیدکنندگان مختلف از لبنیات و روغن گرفته تا سیمان و مصالح ساختمانى خواستار اجازه برای افزایش قیمت‌ها بودند که آن زمان اسحاق جهانگیری با صدور بخشنامه‌ای هرگونه افزایش قیمت را منوط به موافقت دولت و سازمان حمایت دانست. اما حالا خبر مى‌رسد سازمان حمایت با افزایش 6درصدی اقلام اصلى لبنى موافقت کرده است و خود، پرچمدار گرانی‌ها شده است."

***

شهر رنگ کلاغ گرفت

همانطورکه در "بررسی مطبوعات دیروز" در "قدس آنلاین" پیش بینی کرده بودیم، امروز روزنامه "همشهری" پاسخی داده است به گزارش دیروز روزنامه "ایران"؛ روزنامه ایران در شماره دیروز خود گزارشی مقایسه ای از عملکرد مدیران کلانشهرهای جهان به چاپ رسانده بود. در تیتر یک این روزنامه نوشته شده بود: "اقدامات شهرداران جهان برای مهار آلودگی هوا"؛ در گزارش دیروز روزنامه "ایران" بطور غیرمستقیم مقصر اصلی آلودگی هوا شهرداری (و نه دولت) عنوان شده بود.

روزنامه "همشهری" در تیتر یک امروز خود نوشت: "اختیارات شهرداران جهان برای مهار آلودگی هوا"؛ در این روزنامه می خوانیم: "8شهردار کلانشهرهای مهم دنیا اختیارات همه جانبه ای برای کنترل آلودگی هوا دارند"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "چگونه می توان کنترل آلودگی هوا را از دستگاهی توقع داشت که اختیار دخالت در امور مرتبط مانند محیط زیست، استاندارد خودرو، سوخت، صنایع آلاینده و ... را ندارد؟"

"همشهری" همچنین به نقل "شهردار تهران" می نویسد: "ای کاش به اندازه صنعت خودروسازی برای جان انسان ها ارزش قائل بودیم"

موضوع آلودگی هوا، تیتر یک دیگر روزنامه ها نیز می باشد. روزنامه "وطن امروز" با انتشار عکسی از آلودگی هوای تهران نوشت: "دود دروغ"؛ این روزنامه می نویسد: "آغاز مجدد فرآیند تولید بنزین پتروشیمی؛ این تصمیم با ادعای پیشین دولتی ها درباره میزان آلایندگی و سرطانزا بودن این بنزین در تناقض است"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "مدارس پایتخت امروز هم تعطیل نشد"

روزنامه "سیاست روز" نیز در یکی از تیترهای خود به طرح این پرسش پرداخته است: "قربانیان آلودگی هوا می توانند طلب خسارت کنند؟"

روزنامه "عصرایرانیان" هم با طرح این سئوال که: "دولت برای رفع نفس تنگی کلان شهرها چه می کند؟" در تیتر یک خود نوشت: "آلودگی هوا؛ افزایش روزانه 30نفر به فوت شدگان در تهران"

روزنامه "حُسبان" در تیتر یک خود به نقل از "وزیر بهداشت" نوشت: "تکذیب افزایش مرگ و میر به دلیل آلودگی هوا"

روزنامه "شهروند" هم با بیان اینکه "این یک خبر تکراری است!" در تیتر یک خود نوشت: "قاچاقی زنده ایم"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "هزینه پایتخت نشینان برای آلودگی هوا 5 برابر یارانه شان است"

روزنامه "شروع" هم برای شماره امروز خود از تیتر "تهران در «سرگیجه»" استفاده کرده است. این روزنامه می نویسد: "آلودگی بیشتر شد؛ مدارس تعطیل نشد!"

روزنامه "جوان" نیز تیتری به این شرح دارد: "شهر رنگ کلاغ گرفت"

 روزنامه "هفت صبح" در تیتر یک خود نوشت: "تهران را رها نخواهیم کرد"، این روزنامه می نویسد: "این یک گزارش نیست. دادخواستی است برای حل مشکل آلودگی هوای تهران در ورای جناح بندی های بی فایده سیاسی"

در این میان روزنامه "اقتصاد پویا" به نقل از "عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر" نوشت: "تهران را یک هفته تعطیل کنید"؛ این روزنامه می نویسد: "نفس کشیدن در تهران سخت و دشوار است و برای بهتر شدن هوای تهران یک هفته این شهر تعطیل شود"

این روزنامه همچنین می نویسد: "ضرورت الگوبرداری از کشورهای موفق در کنترل آلودگی هوا"

روزنامه "ایران" نیز در یکی از تیترهای فرعی خود در خصوص "تصمیم های کمیته اضطرار برای مهار آلودگی هوا" نوشته است. در این روزنامه می خوانیم: "ساعت 2 بعدازظهر امروز جلسه کمیته اضطرار تشکیل و در صورت افزایش آلودگی‌ها، فردا دوشنبه تعطیل می‌شود بازی امروز لیگ برتر فوتبال در تهران لغو شد."

***

موج جدید بیکارانی با مدارک فوق لیسانس و دکترا

روزنامه "ابرار" در تیتر یک خود نوشت: "موج جدید بیکارانی با مدارک فوق لیسانس و دکترا" و در همین روز، روزنامه "اسرار" تیتر یکی به این شرح دارد: "بازگشت یک و نیم میلیون سالمند به بازار کار"

اسرار می نویسد: "آمارها نشان می دهد یک و نیم میلیون ایرانی بالای 60سال به دلایلی از جمله تامین نبود نیازهای معیشتی، انتقال تجربه، امید به زندگی و ... تمایلی به بازنشستگی نداشته و دوباره به بازار کار برمی گردند."

روزنامه "سایه" هم تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده است. در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "جدال برای کار بین جوانان و سالمندان؛ چون پیر شدی شاغل از دایره بیرون ...؟!"

***

خداحافظی معنادار آقای کارگردان

محمدرضا باهنر طی سخنانی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: این بار من خیالم راحت است که اصولگرایان برنده انتخابات هستند و به همین دلیل ضرورتی ندارد من حضور داشته باشم اما اگر احساس می‌کردم اصولگرایان در خطر هستند حتما به صحنه می‌آمدم.

عدم ثبت نام باهنر در انتخابات مجلس، مورد توجه بسیاری از روزنامه ها قرار گرفته است و هر کدام تحلیل خود را در این زمینه دارند.

روزنامه "آرمان امروز" با طرح این سئوال که: "چرا باهنر ثبت نام نکرد؟" تیتر زد: "خداحافظ «لابی من»"

روزنامه "روزان" از باهنر به عنوان "چهره موثر اصولگرا" یاد کرد و عدم ثبت نام وی در انتخابات مجلس را "پایان هنرمندانه" دانست.

روزنامه "شرق" نیز عدم ثبت نام باهنر را "خداحافظی معنادار آقای کارگردان" دانست و "آفتاب یزد" در این خصوص تیتر زد: "واهمه از شکست یا سودای پدرخواندگی؟"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.