وزیر کشور تصریح کرد: امروز مفتخریم که پشتیبان مظلومان دنیا هستیم و اطمینان داریم هیچ رویداد مطلوبی در سطح منطقه بدون همکاری بین المللی با ایران اتفاق نمی افتد.

وزیر کشور: هیچ اتفاق خوبی در منطقه جز با همکاری ایران رخ نمی دهد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در همایش بزرگ 'پیامبر رحمت، منادی وحدت' با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم شیعه و سنی بندرترکمن در استان گلستان اظهار کرد: در پنج سال جنگ سوریه که تمام دنیا در آن دخالت می کردند تنها عامل موفقیت این کشور عربی، همبستگی ایران با ملت سوریه بوده است.
وی افزود: با قاطعیت اعلام می کنیم هر جا مسلمانی در ظلم باشد از او حمایت می کنیم، در عراق نیز با وجود حضور نیروهای بیگانه، جریان های انحرافی و فرقه های مختلف که نام زیبای رسول اکرم (ص) و دین اسلام را به انحراف کشانده اند، با کمک ایران وضعیت بهتری دارد.
رحمانی فضلی همچنین آزادی شهر رمادی مرکز استان الانبار عراق را از دست گروهک تروریستی داعش به ملت و دولت این کشور همسایه تبریک گفت.
وزیر کشور در ادامه با اشاره به انتخابات هفتم اسفند امسال گفت: ایران بالاترین میزان دموکراسی منطقه را به نمایش گذاشته است و در 37 سال پس از انقلاب 33 انتخابات برگزار کرده ایم که در آن ها مردم رئیس جمهور، اعضای مجلس، شوراهای شهر و روستا، مجلس خبرگان و حتی به صورت غیرمستقیم رهبر را انتخاب کرده اند.
رحمانی فضلی افزود: 12 هزار و 123 نفر برای انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی در کشور ثبت نام کردند که به نسبت دوره قبل 2.3 برابر شده و این به معنای اعتماد به نظام و مسئولیت پذیری مردم است.
وی با تاکید بر رعایت حقوق همه کاندیداها در چارچوب قانون، اظهار داشت: مدعی نیستیم که همه مشکلات کشور حل شده، عدالت برقرار و فسادی در کار نیست اما مدعی هستیم اراده حاکمیت برای طی طریق همان صراط مستقیمی است که نبی اکرم به ارمغان آورده است.
رحمانی فضلی ادامه داد: در 7 اسفند امسال مردم نمایندگان خود را انتخاب می کنند و منتخبان اگر همراه با مردم خوب، مؤمن و دست پاک باشند می توانند در نظارت هم خوب عمل کنند.
وی خطاب به حضار تأکید کرد: همه ما به همان اندازه که رأی می دهیم مسئول هستیم و باید نمایندگانی انتخاب کنیم که خط و مشی رهبر معظم انقلاب را ادامه دهند و این بیعتی مجدد با راه نورانی و آموزه های دینی نبی اکرم (ص) است.
رحمانی فضلی همچنین با یادآوری دوران قبل از انقلاب گفت: ملتی که تحت ظلم و ستم بود و ابرقدرت دنیا او را در حوزه خود قرار داده بود با یک کلام امام امت که ناشی از همان سنت و سیره رسول بود یکپارچه شد و در صراط مستقیم قرار گرفت، ترس ها ریخت و ایثار و فداکاری راه و رسم ملت شد.
وی افزود: با رهبری امام بزرگترین قدرت منطقه شکست خورد و روح مُنبعث از سنت و سیره حضرت رسول (ص) راه هدایت را به همه نشان داد. دنیا جنگ و تحریم های ظالمانه را بر ما تحمیل کرد تا ما را شکست دهد اما با تکیه بر آموزه های دینی، ایمان قلبی و اعتقادات عمیق اسلامی و هدایت های مدبرانه رهبر، انقلابی را بنیان نهادیم که در تعیین مبادلات منطقه ای و بین الملل مؤثر است.
وزیر کشور با اشاره به جمع بندی مذاکرات هسته ای گفت: توفیق پیدا کردیم در سخت ترین تقابل با کشورهای قدرتمند دنیا پیروز شویم که پشتیبانی مردم و رهبر در این راه موثر بود.
وزیر کشور همچنین با گرامیداشت یاد و نام فرماندار فقیده بندرترکمن که در فاجعه منا جان باخت، افزود: خانم نازقلچی مدیری خوب و شایسته بودند که فقدان ایشان محسوس است.
وزیر کشور در ادامه با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: خوشحالیم که در این ایام باشکوه در حکومت اسلامی زندگی می کنیم که بنیانگذار آن پیامبر صلح و رحمت و دوستی است.
رحمانی فضلی گفت: اساس عالم هستی ویژگی های خداوندی است که برای هدایت مومنان توسط پیامبر به بندگان متذکر می شود و روح و جان انسان را در دنیا و آخرت سیراب می کند.
وی افزود: فطرت انسان با خشونت، تندروی و تفرقه مخالف است و موافق محبت و دوستی است و به همین علت ملت برگزیده هستیم و در این مسیر نیز دشمنانی داریم.
وزیر کشور گفت: ما پیرو دینی هستیم که نه تنها مدعی آزادی بلکه به دنبال سعادت و خوشبختی مردم در دنیایی بالاتر است.
رحمانی فضلی افزود: ما پیرو دین و رسولی هستیم که ما را دعوت به برابری، برادری، صلح و دوستی می کند که منطبق با ساختارهای وجودی انسان است.
در ادامه این مراسم استاندار گلستان با اشاره به همزیستی ادیان، مذاهب، نژادها و اقوام مختلف در این استان گفت: همگرایی موجود در گلستان می تواند به مدلی در سطح ملی و حتی جهانی تبدیل شود.
حسن صادقلو با بیان این که همه مردم گلستان با یکدیگر در ارتباطی صمیمانه و تنگاتنگ هستند، تصریح کرد: همگرایی موجود در گلستان ثروتی در راستای توسعه استان است.
وی با اشاره به ارکان این همگرایی گفت: روحانیت شیعه و سنی از عوامل اصلی وحدت و همگرایی در گلستان هستند که تا به امروز این وحدت را به شکلی خاص ایجاد و حفظ کرده اند.
در ابتدای این مراسم آخوند عابدی کر امام جمعه اهل سنت و حجت الاسلام منصوری امام جمعه شیعه ترکمن ضمن تبریک میلاد باسعادت پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) و هفته وحدت، حضور وزیر کشور به این شهرستان را خیرمقدم گفتند.
این مراسم به مناسبت هفته وحدت با حضور مردم و علمای شیعه و سنی در مسجد قبای بندرترکمن برگزار شد.
رحمانی فضلی وزیر کشور در سفر به بندرترکمن با خانواده مرحومه مرجان نازقلچی فرماندار فقیده این شهرستان که در فاجعه منا جان باخت، دیدار کرد.
بندرترکمن با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت در فاصله 34 کیلومتری گرگان و در شمال غرب استان گلستان قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.