رئیس قوه قضاییه گفت: امروز برخی به اصطلاح روشنفکر در داخل و خارج روایات موجود در باره اولیاء و انبیاء الهی را غلو دانسته و آن را مانیفست شیعه می دانند.

برخی روشنفکران روایات درباره انبیاء و اولیاء الهی را غلو می دانند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی در سی و چهارمین سال تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) اظهارکرد: ما در جهانی زندگی می کنیم که نیاز به تعالیم انبیاء و اوصیا الهی بیش از گذشته احساس می شود.
رئیس هیات امنا دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه دو نوع رجوع به پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) وجود دارد، افزود: نوع اول از طریق کلمات وحی الهی ، قرآن کریم ، پیامبر گرامی اسلام و سنت حاکی از فعل پیامبر و کلام انبیائ است.
آملی لاریجانی اضافه کرد: نوع دوم این است که انسان احساس حضور در محضر پیامبر( ص) و اهل بیت (ع) کند.
وی با بیان اینکه برخی شبهات راه تکامل ما را سد می کند، یادآورشد: اولین توصیه من به همه شما این است که برای استفاده از روایات اهل بیت(ع) برنامه داشته باشید چراکه روایت اهل بیت(ع) و قرآن کریم نور تجلی حق است و باید از آن استفاده کرد.
آملی لاریجانی اضافه کرد: نگاه ما به قرآن و معرفت اهل بیت باید نگاه کسی باشد که می خواهد از دریا و یک معدن برای رسیدن به تکامل استفاده کند چراکه قرآن بحر عمیق است و باید از آن بهره برداری کرد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به انتقاداتی که برخی روشنفکران نسبت به توسل شیعیان به پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) دارند گفت: متاسفانه ما به ساحت وجودی انبیاء و اوصیاء جاهل هستیم و اگر به معارف الهی گوش جان بسپاریم همه این ها سهل می شود.
وی با بیان اینکه انسان یک حقیقت کشیده شده در مراتب مختلف هستی است گفت: عالم هستی فقط همین دنیای ظاهر نیست و همه ما به حق متعال اذعان داریم و قبول داریم که همه حقیقت ، فقط این بدن نیست بلکه من انسانی که عشق می ورزد، تنفر دارد و دعا می کند حقیقت دیگری است.
رئیس هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: عالم برزخ این نیست که عمر آدم تمام شود و در برزخ بیفتد بلکه اکنون نیز در برزخ هستیم و متاسفانه یک عمر خود را با بدن ظاهر اشتباه می گیریم.
آملی لاریجانی افزود: اشکال این اشتباه این است که دغدغه های انسان ادامه می یابد. اگر انسان به حقیقت انسانی خود راه پیدا کند، خواسته ها و دغدغه هایش تفاوت می یابد و آن وقت است که اذعان به حضور در محضر اولیاء و اوصیاء الهی برای انسان آسان می شود.
رئیس قوه قضائیه افزود: در دنیای امروز مطالب بسیاری نوشته می شود و سایت های بی خود و تصاویر باطل بسیار است و من از شما جوان ها تقاضا دارم حول این اباطیل نگردید و اکنون که جوان هستید و قلب ها پاک است حق متعال را در نظر بگیرید.
پس از ارتحال آیت الله مهدوی کنی در روز بیست هفتم خرداد ماه سال جاری رهبرمعظم انقلاب درحکمی ضمن انتصاب اعضای هیات امنای دانشگاه امام صادق(ع)، آیت الله آملی لاریجانی را به عنوان رئیس هیات امنا این دانشگاه منصوب کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.