رژیم صهیونیستی در راستای گسترش طرح‌های برای ساخت واحدهای مسکونی جدید برای شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری، قصد دارد ۵۵ هزار واحد مسکونی در این منطقه اشغالی احداث کند.

 طرح رژیم صهیونیستی برای احداث ۵۵ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،براساس اسنادی که جنبش چپ‌گرای «صلح اکنون» رژیم صهیونیستی به آن دسترسی پیدا کرده است، وزارت مسکن اسرائیل تصمیم دارد 55 هزار و 548 واحد مسکونی در کرانه باختری از جمله 2 شهرک تازه احداث کند که از این تعداد بیش از 8 هزار و 300 واحد در منطقه معروف به «E1» احداث خواهد شد.

سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا که از طرح‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد می‌کنند، به‌ویژه از طرح‌های ساخت واحدهای مسکونی در منطقه «E1» ابراز نگرانی کرده‌اند.

به‌گونه‌ای که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سال 2013 در نتیجه فشارهای بین‌المللی، طرح ساخت حدود 1200 خانه را در منطقه «E1» لغو کرد.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی اعلام کرد که دولت آمریکا حتی در دوره ریاست‌جمهوری «جرج بوش» (پسر) ساخت و ساز در این منطقه را خط قرمز می‌دانست؛ چرا که این مساله باعث قطع ارتباط جغرافیایی میان جنوب و شمال کرانه باختری و مانع از تشکیل کشور مستقل فلسطین می‌شود.

رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ 6 روزه 1967، کرانه باختری رود اردن و بخش شرقی بیت‌المقدس را ضمیمه خاک فلسطین اشغالی کرد، که این اقدام هیچگاه توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.