عوامل انتحاری در حملات تروریستی جداگانه در نیجریه دست کم ۶۰ نفر را کشته و تعداد زیادی را مجروح کردند.

انفجارهای انتحاری در نیجریه دست کم ۶۰ قربانی گرفت

به گزارش قدس انلاین و به نقل از مهر،در اقدام تروریستی ۲ عامل انتحاری زن در نزدیکی یک مسجد در شمال شرقی نیجریه دست کم ۴۰ نفر کشته شدند.

بر این اساس ۲ عامل انتحاری دیگر نیز مواد منفجره همراه خود را در يک پمپ بنزين وابسته به شرکت ملی نفت نيجريه منفجر کردند که در نتیجه آن  ۱۹ نفر کشته شدند.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت انفجارهای امروز را بر عهده نگرفته است؛ اما به دلیل مشابهت این اقدامات تروریستی با موارد پیشین، این انفجارها به گروه تکفیری-تروریستی بوکوحرام نسبت داده شده است.

به گفته شاهدان عینی، شدت انفجار هایی که در این پمپ بنزين به وقوع پیوست تا اندازه ای زیاد بود که صدای آن تا کیلومترها شنیده شد.

تا کنون درباره تعداد مجروحین حملات انتحاری امروز آمار دقیقی منتشر نشده است؛ اما شدت این انفجارها می تواند نشان دهنده تعداد زیاد آن ها باشد. حال برخی از مجروحین وخیم گزارش شده است و بر این اساس احتمال افزایش تلفات نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است از ۲۹ ماه می و با روی کار آمدن «محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه و وعده مبارزه تمام عیار با این گروه تروریستی، بوکوحرام نیز اعلام کرده است که عملیات های خود را تشدید خواهد نمود.

بوکو حرام از ۶ سال قبل فعالیت مسلحانه خود را علیه دولت نیجریه آغاز کرد. در این مدت ۱۵ هزار نفر کشته و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بر اثر خشونت های این گروه تروریستی آواره شده اند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.