نخستین کلبه مهربانی شهر تهران با هدف ساماندهی کمک‌های مردمی برای افراد نیازمند به همت شهرداری منطقه ۱۱ و جمعیت‌های مردمی در پارک امیریه آغاز به کار کرد.

  افتتاح نخستین کلبه مهربانی پایتخت در منطقه ۱۱

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایسنا،فرزاد هوشیار مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: آغاز به کار کلبه‌های مهربانی در حقیقت ایجاد زمینه لازم برای ساماندهی کمک‌های مردمی و آغاز سونامی مردمی مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

 

وی افزود: در حال حاضر بیش از 6000 کارتن خواب از سطح شهر تهران جمع آوری شده است؛ باید به این باور برسیم که همه تلاش کنیم به کارتن خوابی و فقر در شهر پایان دهیم بر همین اساس برای ساماندهی کمک های مردمی آماده هستیم و ایجاد کلبه مهربانی نیز با همین هدف بوده است.

 

وی مشارکت مردم برای حل آسیب‌های اجتماعی را تنها راه مقابله با سونامی آسیب‌ها خواند و افزود: تنها سونامی مقابله مردمی می تواند در مقابله با سونامی آسیب‌های اجتماعی موفق باشد. در این کلبه ها مردم پوشاک و غذا برای نیازمندان قرار می دهند و در حقیقت یک لقمه مهربانی را به دست نیازمندان می رسانند. شهروندانی که با علاقه لباس های اتو کرده و خوراک مناسب برای افراد نیازمند در کلبه قرار می‌دهند.

 

امیدواریم همه شهروندانی که دغدغه جوانان آسیب دیده و اقشار نیازمند را در سر دارند برای کمک در چنین طرح هایی همکاری داشته باشند.

 

به گزارش ایسنا، سیدعباس طباطبایی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 11 در تشریح اجرای طرح کلبه های مهربانی گفت: با توجه به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کشورمان که سرشار از آمیزه های انسانی و ترغیب به نوع دوستی است در شهرداری منطقه 11 تصمیم گرفتیم طرحی نو دراندازیم.

 

وی افزود: کلبه های مهربانی دارای سه بخش کتاب، خوراک و پوشاک هستند و زمینه لازم را برای افرادی که تمایل به کمک دارند فراهم می‌کند. بی‌تردید هرجا کار به شهروندان سپرده شده است نتیجه خوبی حاصل شده است. این کلبه در منطقه 11 نخستین کلبه مهربانی در سطح شهر تهران است که قطعا به عنوان الگو در سایر مناطق نیز اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.