عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در زمینه تایید صلاحیت نامزد های انتخاباتی به شورای نگهبان اعتماد داریم.

آیت الله خاتمی: به شورای نگهبان اعتماد داریم

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی روز چهارشنبه در مراسم پاسداشت 'روز بصیرت و میثاق امت با ولایت' در حرم مطهر رضوی افزود: اعضای شورای نگهبان در انتخابات گذشته عملکرد عادلانه و امانتدارانه خود را با کمال شهامت انجام داده اند.
وی بیان کرد: در انتخابات پیش رو نیز از شورای نگهبان می خواهیم با تمام قاطعیت صلاحیت فتنه گران و حمایت کنندگان از آنان را برای حضور در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تایید نکند.
وی گفت: اگر خدای نکرده شورای نگهبان ناخواسته و به هر دلیل صلاحیت یکی از فتنه گران یا حامیان آنان را تایید کرد، اطمینان داریم که مردم با توجه به لزوم انتخاب فرد اصلح برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به چنین کسی رای نمی دهند.
امام جمعه موقت تهران افزود: فتنه گران طی هشت ماه سال 88 حدود 20 بیانیه آتشین و تحریک کننده برای مقابله با نظام ولایی منتشر کردند و با آتش کشیدن پایگاه بسیج، به شهادت رساندن عده ای از مردم، آتش کشیدن مسجد لولاگر، آتش کشیدن تصویر امام راحل و حمله به عزاداران حسینی جان مردم را به لبشان رساندند.
وی اظهار کرد: در هر مناسبت ویژه ای که زمینه شکل گیری اجتماع ملی یا دینی فراهم می شد، فتنه گران آب به آسیاب دشمن می ریختند و گرچه نیروهای سپاه، انتظامی و بسیجیان در مقابل فتنه گران به وظیفه خود عمل کردند اما فتنه آنقدر عمیق بود که جز حماسه و اعتراض همگانی مردم نمی توانست آبی بر این آتش فتنه باشد.
وی ادامه داد: مردم فهمیدند که فتنه گران با شخص ولی فقیه و ولایت فقیه به مقابله برخاسته اند لذا در روز 9 دی سال 88 به صحنه آمدند و سفره منحوس فتنه را جمع کردند.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به عبرت های حماسه 9 دی گفت: فتنه گران سال 88 با شعارهای جذاب وارد معرکه شدند لذا باید مراقب باشیم بار دیگر فتنه گری نکنند.
آیت الله خاتمی افزود: دو ماه مهم تا زمان برگزاری انتخابات پیش رو داریم که زمان بسیار سرنوشت سازی برای امت خواهد بود اما انتخابات کانون شعار است و نامزدها با شعارهای جذاب می خواهند نظرات مردم را به سوی خود جلب کنند.
وی بیان کرد: مردم باید هوشیار باشند و بدانند که عمق شعار نامزدها چیست و با چه هدفی شعار سر می دهند، چه بسا شعارها مانند مار خوش خط و خالی باشد که اگر به عمق وجود آن پی ببریم زهر خطرناکی درون خود داشته باشد.
وی گفت: فتنه گران سال 88 شعار زیبای 'حقوق ملت' را سر دادند اما ثابت کردند که در خط مقدم خیانت به حقوق ملت بودند.
امام جمعه موقت تهران افزود: در انتخابات سال 88 بیش از 40 میلیون نفر معادل 85 درصد از مردم ایران شرکت کردند که در طول چهار دهه گذشته کم نظیر بود، حضوری که می توانست سرمایه نفیس و گران قیمت برای امت باشد اما فتنه گران این سرمایه را سوزاندند.
آیت الله خاتمی اظهار کرد: مردم در انتخابات نباید به تشنگان قدرت رای دهند زیرا آنان وقتی به مقصود رسیدند، همه چیز را فراموش می کنند و به تنها چیزی که فکر می کنند، اهداف و منافع جناحشان می باشد بطوریکه در جریان فتنه سال 88 فتنه گران همه شعارهایی که برای جمع آوری رای مردم می دادند پس از اعلام نتایج آرا همه را فراموش کردند و در عمل نشان دادند که با ولایت فقیه مشکل دارند.
وی گفت: در جریان های سیاسی بویژه انتخابات باید اردوگاه های حق و باطل را شناخت و توجه کرد که چه کسانی از چه نامزدهایی حمایت می کنند.
وی خاطر نشان کرد: در مستندی که شب گذشته از صدا و سیما پخش شد، میرحسین موسوی در جریان فتنه 88 گفت که تحول بنیادین آغاز شده است و در بیانیه های فتنه گران مشخص بود که این تحول بنیادین در راستای ولایت ستیزی بود.
آیت الله خاتمی افزود: در اردوگاه میرحسین موسوی در فتنه 88، اوباما قرار داشت که حتی یکی از فتنه گران سه دفعه از وی تعریف کرد، در این اردوگاه آدم کشان، سلطنت طلبان، رقاصه های فراری، استحاله شده های مرتد، منکرین وحی بودن قرآن و منکرین امام زمان (عج) و حامیان رژیم صهیونیستی قرار داشتند.
وی گفت: در فتنه 88 در یک جبهه اهل ایمان، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهدا، خانواده های شهدا، ایثارگران، دلدادگان به امیر مومنان (ع) قرار داشتند و در جهبه مقابل همه کینه توزان انقلاب اسلامی قرار گرفتند لذا ارزیابی اردوگاه ها در فتنه ها می تواند راه درست را به انسان نشان دهد.
امام جمعه موقت تهران افزود: یکی دیگر از عبرت های فتنه 88 این بود که حق را نمی توان با شخصیت ها شناخت، اول باید حق را شناخت و سپس شخصیت ها را بر حق عرضه کرد.
وی اظهار کرد: امروز حق در مواضع ولایت متجلی شده است اما ولایت یک شخص نیست بلکه ولایت نهادی است که شاخص آن حق است لذا هر جریان یا فردی به هر میزان که با ولایت باشد مورد توجه مردم است و به هر میزان که با ولایت زاویه داشته باشد از چشم مردم می افتد.
وی یکی از ویژگی های مهم فتنه 88 را فرافکنی و سر و صدا به راه انداختن ذکر کرد و افزود: اهل باطل همواره زرق و برق و سر و صدا دارند و برخی روزنامه های زنجیره ای آنان این ادعا را ثابت می کند.
آیت الله خاتمی اظهار کرد: هنوز برخی روزنامه ها در کشور پایگاه دشمن هستند، موج سازی و فرافکنی می کنند و سر و صدا به راه می اندازند، روزنامه ای که تیراژش از سه هزار نسخه بیشتر نیست به گونه ای مطلب می نویسد که گویی نماینده همه ملت است.
وی گفت: امروز جوانان بیشتر به مطالعه در فضای مجازی راغب هستند لذا باید مراقب شارلاتانی ها و غوغاسالاری ها در این فضا باشند.
امام جمعه موقت تهران افزود: در انتخابات پیش رو همه جریان ها می خواهند خانه ملت را بگیرند، معنای آزادی هم همین است و من نگران این غوغاسالاری ها نیستم اما هشدار می دهم که نااهل ها نباید به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی راه یابند.
آیت الله خاتمی اظهار کرد: نگران نیستیم از آن جهت که می دانیم مردم ایران بابصیرت و تربیت شده این انقلاب و رهبر معظم انقلاب هستند و راه حق را پیدا می کنند اما همان طور که امام راحل فرمودند نباید اجازه داد انقلاب به دست نامحرمان بیافتد.
وی گفت: ماجرای فتنه 88 نشان داد برای اینکه در فضای غبارآلود فتنه، غبارآلوده نشویم باید شاخص را پیدا کنیم و آن شاخص فقط حجت شرعی و مواضع ولی فقیه است لذا آنان که با ولایت بودند در فتنه 88 راه را گم نکردند و در روز 9 دی موضع خود را نشان دادند.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان افزود: برخی جریان های سیاسی تشنه قدرت درصدد هستند از جوانان استفاده ابزاری کنند همان طور که در اوایل انقلاب منافقین از جوانان استفاده ابزاری کردند و آنان را در عملیات مرصاد به جنگ علیه مردم ترغیب نمودند لذا جوانان باید مراقب باشند که دین، ایمان و جوانی خود را فدای باطل نکنند.
آیت الله خاتمی اظهار کرد: در انتخابات، پرچم احزاب و تشکیلات و جناح های بسیاری بلند است اما نباید چشم و گوش بسته مقهور پرچمی شد که از همه بلندتر است، در این زمان تنها اهل بیت (ع) و ولایت می توانند راه درست را نشان دهند.
وی افزود: امروز ولایت شعار بسیاری از افراد جامعه شده که فقط عکس ولی فقیه را بالای سر خود دارند اما رفتار و کردار آنان مخالف منویات رهبری است لذا باید هوشیار و ولایتمدار بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.