قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "شکست پروژه استفاده انتخاباتی از برجام" و "دستورات ویژه روحانی برای مهار آلودگی هوا" تا "کنکور مجتهدها"

در تیتر یک روزنامه "قدس" می خوانیم: "حداد عادل در نشست خبری: مجلس دولت ساخته به سود کشور و دولت نیست"؛ در این روزنامه همچنین  می خوانیم: "اعتقاد داریم مساله مهم کشور معیشت مردم، کمک به تولید و حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی برای خنثی کردن توطئه های دشمن است"

دو روزنامه "جوان" و "رسالت" هم در تیتر یکی مشابه با روزنامه "قدس" به نقل از "سخنگوی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی" نوشتند: "مجلس دولت ساخته به سود کشور نیست"

روزنامه "عصرایرانیان" هم گزارشی دارد از نشست خبر حداد عادل و به نقل از ایشان می نویسد: "از تفرقه در انتخابات عبرت بگیریم"

روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود نوشت: "پروژه استفاده انتخاباتی از برجام نتیجه معکوس داد"

کیهان می نویسد: "حدود یک ماه پس از حصول توافق هسته ای در وین، رئیس سازمان محیط زیست در مصاحبه‌ای با بی‌بی سی گفت: برجام اهرمی در دست اصلاح طلبان در مقابل سایر گروه‌های سیاسی کشور است. اشاره ابتکار -که هیچ ربطی هم به حوزه کاری وی نداشت!- اولین نشانه از نوع نگاه برخی جریانات سیاسی داخلی به قضیه هسته ای نبود. جریاناتی که پرونده های ملی اینچنینی را ابزاری برای کسب و تداوم قدرت خویش می دانند."

***

سلامت سیاست نیست

آلودگی هوای تهران، همچنان بخشی از صفحات اول روزنامه های کشور را به خود اختصاص داده است. روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "چرا دولت برای کاهش آسیب به شهروندان در بحران آلودگی هوای کلانشهرها ادارات را تعطیل نمی‌کند؟" در تیتر یک خود نوشت: "سلامت سیاست نیست"

در این روزنامه می خوانیم: "ریاست خانم ابتکار بر سازمان محیط‌زیست ادامه دارد. آلودگی هوای تهران و کلانشهر‌ها هم ادامه دارد. خس‌خس نفس‌های مردم هم ادامه دارد. سیاسی‌کاری‌ها با آلودگی هوا هم ادامه دارد. ابتکار و زنگنه که سال گذشته تقلای زیادی برای از رده خارج کردن بنزین پتروشیمی و واردات بنزین یورو4 ادعایی -که بعدتر معلوم شد یورو2 هم نیست!- می‌کردند، اقدام به استفاده مجدد از بنزین پتروشیمی کردند. به عبارت دیگر گویا معلوم شده است ادعاهای آنان پیرامون بنزین پتروشیمی خلاف واقعیت بوده و در راستای اقدامات سیاسی توجیه می‌شده است."

روزنامه "همشهری" نیز در یکی از تیترهای خود نوشت: "وضعیت دیرهنگام به وضعیت اورژانسی هوا"

روزنامه "همشهری" به نقل از "رئیس جمهور" نوشته است: "دولت تصمیم گرفته است برای تقویت وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو، کمک بیشتری انجام دهد"

روزنامه "سیاست روز" نیز از نتایج رسمی یک نظرسنجی خبر داد و تیتری به این شرح داد: "نارضایتی مردم از سازمان محیط زیست"

روزنامه "عصرایرانیان" نیز به نقل از "قالیباف" می نویسد: "موضوع آلودگی هوا را سیاسی و جناحی نکنیم" این روزنامه تیتر یکی به این شرح دارد: "تنها علت آلودگی هوا ضعف مدیریتی است و بس!"

روزنامه "شروع" نیز با بیان اینکه "قالیباف توپ آلودگی هوا را به زمین مدیریت انداخت" در تیتر یک خود نوشت: "فرار رو به جلوی آقای شهردار"

روزنامه "ایران" نیز در تیتر یک خود از "دستورات ویژه روحانی برای مهار آلودگی هوا" نوشت. در این روزنامه می خوانیم: " انتقادات برخی اعضای بهارستان به دولت درباره آلودگی هوای تهران، در حالی است که رئیس فراکسیون محیط زیست معتقد است، مجلس شورای اسلامی خود نیز در ایجاد این وضعیت سهیم است.  در روزهای گذشته که وضعیت هوای تهران و چند کلانشهر دیگر شرایط نامساعدی را سپری می‌کند، برخی نمایندگان مجلس و عمدتاً منتقدان دولت، توپ را به میدان دولت انداخته و مشخصاً سازمان حفاظت محیط زیست را آماج هجمه‌ها قرار داده اند. در این میان برخی رسانه‌های منتقد دولت هم به مدد این طیف از نمایندگان آمده و بدون توجه به مسئولیت‌های سایر نهادها و دستگاه‌های غیر دولتی، قوه مجریه را متهم به بی‌توجهی نسبت به سلامت و جان مردم می‌کنند."

روزنامه "همدلی" نیز از برخوردهای سیاسی با هوای تهران نوشته است و از آن با عنوان "بازی با آلودگی" یاد می کند.

تیتر چند روزنامه دیگر در این خصوص به این شرح است:

قدس: "می توانید از آلودگی هوا شکایت کنید"

کار و کارگر: "رئیس جمهوری در جلسه هیئت وزیران اعلام کرد: تصمیم های فوری و کوتاه مدت دولت برای کاهش آلودگی هوا"

کائنات: "رئیس جمهور در هیئت دولت خواستار شد: لزوم رفع کامل نگرانی مردم درباره آلودگی هوا"

***

کنکور مجتهدها

روزنامه "شرق" با بیان اینکه "مرحله دوم آزمون خبرگان 15دی برگزار می شود" در تیتر یک خود نوشت: "کنکور مجتهدها"

در این روزنامه می خوانیم: "دومین آزمون کتبی داوطلبان خبرگان قرار است ١٥ دی ماه برگزار شود. این خبر را نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده و گفته این آزمون شامل اعضای فعلی خبرگان نمی‌شود. ابراهیمیان همچنین به «شرق» گفته است «اگر بنا باشد کسی در آزمون شرکت نکند، شورای نگهبان به فرد مزبور اطلاع می‌دهد، اما علی‌القاعده همه کسانی که در انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند، باید در آزمون هم شرکت کنند». آزمون ١٥ دی ماه، دومین آزمونی است که داوطلبان خبرگان باید در آن شرکت کنند. آزمون اول در تاریخ ١٥ شهریور ماه سال جاری برگزار شده بود. همچنین بعد از آزمون ١٥ دی، به گفته ابراهیمیان، داوطلبانی که قبول شده‌‌اند، باید در یک آزمون شفاهی یا یک مصاحبه شفاهی شرکت کنند.»

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.