حزب کنگره مردمی یمن حضور در دور بعدی مذاکرات یمن در کویت یا هر کشور دیگری را به توقف حملات هوایی عربستان سعودی منوط کرد.

شرط حزب «علی عبدالله صالح» برای موافقت با میزبانی «کویت» در دور بعدی مذاکرات یمن

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، در حالی که حزب کنگره مردمی یمن و انصارالله در حال بررسی درخواست «عبدالملک المخلافی» وزیر خارجه «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن از کویت برای میزانی دور جدید مذاکرات هستند، حزب کنگره مردمی یمن برای شرکت در دور جدید مذاکرات شرط گذاشته است.

بر اساس این گزارش، «عبدالملک الفهیدی» سخنگوی رسمی حزب کنگره مردمی یمن به ریاست «علی عبدالله صالح» در این‌باره به «الرأی» کویت گفت: هنوز میزبانی کویت برای گفت‌وگوهای یمنی – یمنی غیررسمی است و تنها شرط حزب ما برای حضور در این نشست در کویت یا هر کشور دیگر، توقف حملات هوایی نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی علیه یمن است.

وی از تبیین موضع حزب کنگره مردمی یمن در قبال میزبانی کویت برای این نشست، که قرار است 14 ژانویه آینده برگزار شود، خودداری کرد.

اما یک مقام مسئول برجسته در دفتر اطلاع‌رسانی «علی عبدالله صالح» به «الرأی» گفت: حزب کنگره مردمی یمن موافقت اولیه خود را در قبال میزبانی کویت اعلام کرده است اما شرطش برای برگزاری این نشست در کویت یا هر کشور دیگری، توقف حملات هوایی عربستان است و می‌خواهد که این گفت‌وگوها در کشوری برگزار شود که در قبال جنگ در یمن بی‌طرف بوده باشد و از اعضای ائتلاف سعودی علیه یمن نباشد.

وی همچنین از احتمال انعطاف بیشتر در این حزب، در راستای منافع ملی یمن خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.