معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران در دو سال گذشته در زمینه جذب گردشگر، سه برابر میانگین جهانی رشد داشته است.

رشد سه برابری ورود گردشگر و تدوین بسته پیشنهادی پساتحریم

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان یزد افزود: میانگین رشد گردشگر در جهان 4.6 درصد است اما در دو سال گذشته شاهد رشد 12 درصدی جذب گردشگر در ایران بوده ایم.
وی از تدوین بسته پیشنهادی گردشگری دوران پساتحریم خبر داد و اظهار کرد: 900 طرح گردشگری با 300 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و 45 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور در حال اجر است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم فعالیت ها به گونه ای باشد که گردشگری موتور محرکه اقتصاد کشور و خروج آن از رکود شود.
معاون رئیس جمهوری گفت: نظام های مذهبی بر اساس ذهنیت اندیشمندان، سیاست مداران و پژوهشگران دنیا نظام هایی بسته، دیکتاتور و بدون در نظر گرفتن حقوق مردم در گذشته بوده است.
وی افزود: از روز پیروزی انقلاب هم ارزیابی اندیشمندان به گونه ای بود که نظام جمهوری اسلامی ایران پدیده ای به غیر از این مجموعه نیست و تصور اینکه یک نظام مذهبی، دموکراسی و حقوق مردم را محقق کند دشوار بود اما با تدبیر امام خمینی (ره) و پس از آن مقام معظم رهبری مدلی جدید و نظام و حکومت دینی پایه گذاری شد و هر ساله یک رفراندوم با حضور حداکثری مردم برگزار می شود.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی مواردی از جمله آزادی احزاب، رسانه ها و چگونگی مشارکت مردم در امور مختلف را در سایه دین مبنا قرار داده و در این مدل از حکومت و اداره مملکت ضمن حفظ ارزشهای دینی، ساز و کاری برای مشارکت مردم نیز بوجود آمده که مردم به طور مستقیم و غیرمستقیم با آرای خود در امور مختلف مشارکت دارند.
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: افرادی که در غرب تئوری هایی از جمله برخورد تمدنها را با ریشه مبارزه با اسلام طراحی می کنند به خوبی می دانند که نظام جمهوری اسلامی در سالهای آینده نه تنها جهان اسلام بلکه سرتاسر دنیا را متاثر می کند.
سلطانی فر افزود: جهان تشنه افکار و اندیشه های انقلاب اسلامی ایران است که نمونه آن در استقبال و جوش و خروش جوانان غربی برای دریافت پیام های مقام معظم رهبری شاهد هستیم.
وی ادامه داد: غربی ها برای مقابله با چنین اندیشه هایی دست به اقدام هایی برای ارائه چهره زشت و خشونت طلب از اسلام دارند و جمهوری اسلامی ایران با وجود همه موانع روز به روز در زندگی مردم کشورهای دیگر نفوذ می کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: یکی از فعالیت های این سازمان در حوزه گردشگری رصد اظهارنظرها و مصاحبه های گردشگران ورودی به ایران پس از بازگشت به کشورشان برای بررسی میزان رضایت مندی و تاثیرپذیری آنان از فرهنگ ایران است.
وی افزود: بر این اساس بیش از 98 درصد این گردشگران ایران را کشوری توسعه یافته با مردمی بافرهنگ و میهمان نواز عنوان و اعلام کرده اند که ذهنیت غلطی که رسانه های غربی و صهیونیستی از ایران ساخته اند در آنان فرو ریخته است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین ساز و کارهای ترویج فرهنگ و پیام انقلاب، توسعه گردشگری و جذب گردشگر خارجی است که باید به طور ویژه مدنظر قرار گیرد.
سلطانی فر با اشاره به دیدار خود با چهار وزیر گردشگری کشورهای اروپایی در دو ماه گذشته خاطر نشان کرد: همه آنان برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف گردشگری اعلام آمادگی کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.