جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان از گزینه‌های نظامی می‌گویند و ما را تهدید می‌کنند، گفت: بین آرزوهای دشمن و توانایی‌هایش فاصله بسیار زیاد است، ما این فاصله را با قدرت‌افزایی زیاد کرده‌ایم.

امروز دست‌های چدنی آمریکا از زیر دستکش‌های مخملی آشکار شده است/ اگر موشکی شلیک کنیم آشکارا می‌گوییم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: حل هیچ معادله‌ای در جهان بدون حضور سیاسی و تعیین‌‌کننده و قاطع ایران اسلامی ممکن نیست، دیدید چگونه سناریوی تحریم اقتصادی دشمن شکست. چگونه سناریوی انزوابخشی دشمنان در جهان با بن‌بست مواجه شد، چگونه ایران اسلامی توانست مرزهای سیاسی را طی کند و به عنوان یک بازیگر قاطع و تعیین‌کننده در مسیر روند تحولات جهانی و سیاسی منطقه و جهان قرار گیرد.

وی افزود: این سیمای ایران اسلامی است، پس از واقعه زیبا و دل‌نشین و خاطره‌ انگیز و آسمانی و حماسه 9 دی ماه، درود بر شرف و کرامت ملت بزرگ ایران اسلامی که با بصیرت فتنه‌هارا تشخیص می‌دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنانش تاکید کرد:  امروز آمریکایی‌ها در موضوع توسعه صنعت موشکی ایران سخن می‌گویند و می‌خواهند تحریم‌های جدیدی را اعمال کنند، ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم ما تا زمانی که شما فرزندان فلسطین را قتل‌عام می‌کنید، تا زمانی که کودکان مظلوم یمن را زیرسقف خانه‌ها شبانه دفن می‌کنید تا زمانی که ملت مسلمان و عزیز سوریه را آواره می‌کنید، تا زمانی که به خانه‌های پاکستانی‌ها حمله می‌کنید، تا زماین که بلاد اسلامی را به اشغال خود در می‌آورید، تا زمانی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنید تا لبنان و فلسطین و سوریه را بمباران کند، ما تا آن زمان با شتاب بیشتر به توسعه قدرت موشکی خود ادامه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ملت عزیز و بزرگ ایران بدانید و مطلع باشید انبارهای موشکی ما و صدها تونل‌های طویل ما مملو از موشک‌هایی است که همه آماده پرواز برای دفاع از عزت و استقلال، حریت و آزادی و اقتدار شما و همه مسلمانان عالم است، ما امروز برای جای دادن موشک‌ها در انبارهایمان با کمبود فضا مواجهیم، ما در توسعه قدرت دفاعی و بازدارنده خود هرگز توقف نمی‌کنیم، این خواسته ملت مسلمان ایران است، ما از تاریخ آموخته‌ایم هر کشور اسلامی که ضعیف بود، آمریکا، انگلیس و اسرائیل یا به آن کشور حمله و آن را اشغال کردند یا آن را بمباران کردند و یا آن کشور را به ذلت کشانده‌اند.

سردار سلامی همچنین یادآور شد: ما می‌خواهیم عزیز بمانیم، عزت شان ملت بزرگ ایران اسلامی است، عزت آرمان انقلاب ایران است، ما امروز تکیه‌گاه مستحکم مسلمانان جهان هستیم و بر این تعهد و نقش اعتقادی و انقلابی خود پایبندیم. ما هرگز نوشته‌های روی کاغذ که توسط قدرت‌های بزرگ دیکته می‌شود را نمی‌خوانیم بلکه ما انشای قدرت می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما در مقابل زیاده‌خواهی‌های آنان می‌ایستیم، آنان از گزینه‌های نظامی سخن می‌گویند و ما را تهدید می‌کنند آن وقت انتظار دارند ما به تمنا و خواهش آنان در توقف قدرت تهاجمی و بازدارنده خود پاسخ مثبت دهیم، این ممکن نیست آمریکایی‌ها می‌توانند هر آنچه می‌خواهند آرزو کنند، آنچه نمی‌توانند دستیابی به آرزوهایشان است.

جانشین فرمانده سپاه در ادامه سخنانش گفت: بین آرزوهای دشمن و توانایی‌های او فاصله بسیار زیاد است و ما این فاصله را با قدرت‌افزایی خود پر کرده‌ایم. آمریکایی‌ها می‌گویند قایق‌ها و شناورهای رزمی سپاه علیه آنان موشک شلیک کرده است، ما به آنها می‌گوییم ما آنقدر مقتدر، توانمند، جوانمرد و واقع‌نگر هستیم که اگر روزی موشکی شلیک کنیم آشکارا اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها بدانند تاکتیک‌های ما در همه جا تابع استراتژی‌های ماست، ما رفتارهای کور نمی‌‌کنیم، اینکه آنان مرعوب هستند یا می‌ترسند به ما ربطی ندارد، ما اگر روزی موشکی شلیک کنیم بلافاصله اعلام می‌کنیم و آشکارا و مقتدرانه بدون هراس می‌گوییم، ما کاملا مقتدر، مسلط و رسمی هستیم و هیچ عمل مخفیانه‌ای نداریم، هر کجا از مسلمانان حمایت کرده‌ایم اعلام می‌کنیم، هر قدرتی می‌اندوزیم را می‌گوییم.

سردار سلامی اضافه کرد: بدانید ما مسیر خود را برای دفاع از استقلال، آزادی، کرامت و حیثیت‌مان ادامه خواهیم داد اما آنان که به غرب اعتماد دارند بدانند امروز دست‌های چدنی آمریکا از زیر دستکش‌های مخملی آشکار شد و این نظریه ریاضی اثبات شد که دو خط متنافر هیچ گاه نقطه مشترکی ندارند و یکدیگر را هرگز در هیچ نقطه‌ای قطع نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: بین ما و آمریکا تضاد در ماهیت وجود دارد، آنان از جنس شیطانند، آنها جهان را به فقر و فحشا دعوت می‌کنند اما انقلاب شکوهمند ایران اسلامی جهان را به فضل و عدالت و کرامت دعوت می‌کند لذا این دو ماهیت متضاد دو جریان حق و باطل است که هرگز در هیچ نقطه‌ای به یکدیگر نمی‌رسند، ای مردم و ای مسلمانان جهان! در صحنه بمانید. ما در حال فتح افق‌های بلندتری هستیم، ما به سمت فتح قله‌های بزرگ‌تری پیش می‌رویم، مطیع امر رهبرمان باشید و برای سلامتی ایشان دعا کنید.

سردار سلامی اضافه کرد: 9 دی اوج شکوه انقلاب ملت ایران بود و نشان‌دهنده بیداری وصل‌ناپذیر، آگاهی، خردورزی و عمل به موقع و تمام کننده ملت ایران بود.

وی با بیان این مطلب که حماسه 9 دی فروپاشی آرزوهای دشمنان و عناصر فریب‌خورده و مزدوران داخلی بود، گفت: عده‌ای شخصیت‌های فرصت‌طلب در شکوهمندترین واقع سیاسی کشور یعنی انتخابات ریاست جمهوری سال 88 کام پیروزی درخشان ملت ایران را تلخ کردند و درصدد بودند که این پیروزی را تبدیل به یک شکست کنند، فتنه 88 فتنه‌ای بود که عده‌ای با جهالت و نافهمی و قدرت‌طلبی با وجود آنکه همه اعتبار خود را مدیون انقلاب و خون شهدا بودند و بسیاری از مناصب کلیدی نظام به همین خاطر در اختیارشان قرار گرفته بود به چهره جامعه سیلی زدند و فرصت خوبی را برای ضدانقلاب‌ها که همیشه در کمین هستند فراهم کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: فتنه 88 با شرارت‌ها و نمک‌نشناسی‌ها و بی‌تقوایی‌های همین عده شکل گرفت اما ملت مسلمان ایران در آن حرکت توفانی 9 دی کاخ آرزوهای دشمنان را ویران کرد و یاس و ناامیدی را به جبهه دشمنان اسلام سوق داد.

سردار سلامی برهمین اساس خاطرنشان کرد: ملت مسلمان ایران غم تنها ماندن حضرت علی(ع) را در مسجد کوفه با چشم‌های معنوی‌شان دیده بودند و همواره مردم بی‌وفای آن زمان را سرزنش می‌کنند که چگونه امام امت در برابر دشمنان تنها مانده بود. همچنین ملت ایران تنها ماندن امام حسن مجتبی در برابر معاویه و تنها ماندن امام حسین(ع) را در واقع شکوهمند عاشورا را با چشمان ملکوتی‌شان دیدند و اینها تجربه‌های تلخی برای ملت ایران بود تا در نهم دی نشان دهند که امام امت را تنها نخواهند گذاشت و آن حماسه بزرگ را با بصیرتشان ایجاد کردند.

وی با بیان این مطلب که تاریخ نشان داده است که هر امتی که از ولی خود فاصله گرفت دشمنان نیز بر او مسلط شده‌اند به خیانت‌های آمریکا و انگلیس علیه ملت ایران قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همه مصیبت‌ها، گرفتاری‌ها و عقب‌ماندگی‌های دنیای اسلام و ملت ایران در قبل از انقلاب به خاطر توطئه‌ها و تفرقه‌های قدرت‌های شرق و غرب بوده است. اما امروز انقلاب اسلامی یک الگو برای همه نقاط جهان اسلام تبدیل شده است و بتدریج فضای تنفس آمریکا را تنگ کرد هو این اتفاق به فضل الهی و رهبری خردمندانه الهی و اساس منطق وحیانی حضرت امام خامنه‌ای رخ داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ناکامی آمریکا در تحریمهای اقتصادی، تهاجم فرهنگی و انزوابخشی علیه ملت ایران اظهار داشت: صفحات تاریخ ملت ایران هر یک نشان دهنده آن است که در هر عرصه‌ای که دشمنان در مقیاس جهانی با این ملت درگیر شدند حاصلی جز شکست برای آنان به دنبال نداشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری 88 را نشان دهنده مردمسالاری دینی و پاک در ایران دانست و گفت: اما ناگهان و پس از این انتخابات همه چیز عوض شد آنهایی که از نظام آبرو گرفته بودند و توسط نظام به شخصیت‌های ملی و معتبر تبدیل شده بودند و ملت‌ آنها را کاندید ریاست جمهوری کرده بودند به دلیل شخصیت قدرت‌طلبی و هواپرستی‌شان سازوکارهای قانونی نظام را بر هم زدند و خیال کردند که باید قوانین و سازوکارهای نظام با میل و آرزوهای آنها تطبیق داده شود و می‌خواستند به زور آرای مردم را به سرقت ببرند اما رهبری عزیز انقلاب صیانت بخش آرای ملت بود؛ آنها می‌خواستند از نظام ما باج‌خواهی کنند و با شانتاژ و جوسازی دنبال تسلط بر فضای اجتماعی و سیاسی جامعه بودند و این یک خیانت آشکار به آرمانها، دستاوردها و شکیبایی‌های ملت ایران بود. آنها به موقعیت بین‌المللی و رافت نظام اسلامی آسیب زدند و راه آنان عکس مسیر شهدای ما بود. شهدا از خود گذشتند تا انقلاب بماند اما آن عده می‌خواستند انقلاب را به پای خود ذبح کنند.

سردار سلامی با بیان این مطلب که ملت ایران با حضور در حماسه 9 دی اجازه تنفس در فضای سیاسی را از فتنه‌گران گرفتند و همه توطئه‌ها را از بین بردند، افزود: رهبری عظیم انقلاب در خطبه‌ 25 خرداد با جسم جانبازشان از تاریخ عمار سخن گفتند و به تدریج فتنه ریزش کرد و در روز عاشورا ملت کفن پوشیدند و به خیابان آمدند و بساط فتنه را جمع کردند. رهبری انقلاب شرح صدر به خرج دادند، اتمام حجت کردند و همه را به توبه و بازگشت به مسیر ملت دعوت کردند اما متاسفانه گوش شنوایی برایشان نمانده بود.

وی در بخش دیگری ازسخنانش به نفوذ انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای انقلاب اشاره کرد وافزود: امروزه نفوذ سیاسی، اعتقادی و فرهنگی ملت ایران تا شرق مدیترانه و شمال آفریقا پیش رفته است، امروز فلسطین به برکت انقلاباسلامی به یک قدرت تبدیل شده حزب‌الله در لبنان یک نیروی دفاعی قدرتمندی را شکل داده که می‌تواند به همراه فلسطینی‌ها در 4 جنگ از پیشروی‌های آمریکا و اسرائیل جلوگیری کند، امروز سوریه یک ارتش نیرومندی تشکیل داده که در برابر تروریست‌ها ایستادگی کرده و پیروز می‌شود و در عراق یک نیروی قدرتمند مردمی همانند بسیج ما شکل گرفته است که در برابر تروریست‌ها رسیدگی می‌کند، امروز در شرق مدیترانه فرزندان انقلاب با دشمنان اسلام درگیرند در یمن انصارالله همانند حزب‌الله به یک نیروی تعیین کننده در جهان اسلام تبدیل  شده است و اینها همان نفوذ انقلاب اسلامی در فرای مرزهایمان است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران امروز وسیع‌تر از آنی است که کرانه‌های جغرافیایی بر روی نقشه‌ها نشان می‌دهد گفت: آمریکا امروز از یک بازیگر محوری در گذشته‌های دور به یک بازیگر معمولی تبدیل شده است. اراده آنها در تحولات سیاسی جاری نیست.

به گفته وی حل هیچ معادله‌ای بدون حضور ایران اسلامی ممکن نیست و تمامی سناریوهای دشمنان علیه انقلاب با شکست مواجه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.