امام جمعه موقت مشهد گفت: هوشیاری مقام معظم رهبری امت اسلام را در برابر فتنه استکبار حفظ کرد.

هوشیاری مقام معظم رهبری امت اسلام را در برابر فتنه استکبار حفظ کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: تضاد فرهنگ اسلامی با فرهنگ غرب در این است که فرهنگ غرب برای فاسد کردن انسان ساخته شده است و برای این مسئله برنامه ریزی دارد، فرهنگ غرب با ارزش‌های انسانی در تضاد است و بنیان مقدس خانواده را هدف گرفته است.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه هدف فرهنگ غرب پرورش انسان مطیع و فرمانبردار است گفت: فرهنگ غرب در خدمت خداوندان زر و زور است و اسلام با این فرهنگ کنار نمی‌آید و به این فرهنگ روی خوش نشان نمی‌دهد.

فرزانه گفت: این فرهنگ از همه طرف به نسل جوان جهان اسلام حمله کرده است. ماهواره‌ها و امواج اینترنت در این زمینه شاهد عینی و گویا هستند، بی‌عفتی سبب از میان بردن ارزش‌ها از درون می‌شود و سبب بی محتوا شدن از درون می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انتخابات پیش رو از حساسیت خاصی برخوردار است و ثبت نام فراوان افراد و هجوم احزاب بیانگر این مسئله است و طبق آمار برای هر کرسی مجلس بیش از 42 نفر ثبت نام کرده‌اند.

فرزانه تصریح کرد: نتیجه این انتخابات قطعا در موقعیت ایران اسلامی در منطقه و جهان اثرگذار است، در این حادثه‌ای با این خصوصیات دشمن و استکبار جهانی و آمریکا بیکار ننشسته است و برای چنین روزهایی با هدفی که دارد که در صدر آن نفوذ است در حال فعالیت است.

وی گفت: پس این دشمن در حال حاضر فعال است و نمی‌توان تصور کرد با ما کاری ندارد، مرتباً شاهد اقدامات دشمنان نظام هستید، در این زمینه بودجه خاصی تعیین کرده‌اند و مصوباتی نیز علیه ایران دارد و مشخص است که دست بردار نیستند.

فرزانه با اشاره به اینکه اگر چهره استکبار را در آمریکا مطالعه کنیم می‌فهمیم دشمن دست از دشمنی برنمی‌دارد تصریح کرد: قرآن به صراحت این مسئله را بیان کرده است، انتخاب اگر بخواهد به خوبی انجام شود سه عنصر در آن موثر است؛ هر چه انتخابات برتر باشد این عناصر اهمیت بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه نخستین عنصر معیار و شاخصه است گفت: تطبیق افراد با معیارها و گزینش معیارهای دوم و سوم هر انتخابی هستند.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه این معیارهای سه گانه در اندیشه مقام معظم رهبری تبیین شده است تاکید کرد: ایشان فرمودند که اصلح یعنی کسی که دردهای مردم را بداند و حس کند، برای ریشه کن کردن فقر و فساد عزم جدی داشته باشد و حال قشرهای محروم و مستضعف مردم دل بسوزاند و به فکر فرهنگ و معیشت و دنیا و آخرت مردم باشد و بتوان این بار عظیم را بر دوش بگیرد، سد مستحکمی در برابر تعرض دشمنان و طمع ورزان بیگانه باشد.

فرزانه افزود: این معیارها را باید دید و مثل یک آینه و دوربین در برابر کسانی قرار دهیم که برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌اند، آیا می‌تواند این بار را تحمل کند و از پس آن برمی‌آید یا خیر؟

وی گفت: به عنوان یک طلبه عرض می‌کنم که این معیارها را در چند جا نمی‌بینم و اشاره به فرد و یا جناح خاصی ندارم، این معیارها در سه گروه شاهد نیستیم؛ نخست کسانی که فتنه را آفریدند و از آن حمایت کردند و می‌کنند، فتنه مسئله‌ای فراموش نشدنی است، فتنه آمد اما نرفت.

فرزانه بیان کرد: فتنه یک ویروس است که اگر وارد اندام جامعه شد به راحتی بیرون رفتنی نیست، کنترل شدنی هست اما از بین نمی‌رود مگر تا روزی که داروی خاص خود آن برسد اما هنوز آن دارو را خود انسان ایجاد نکرده است.

وی با اشاره به اینکه فتنه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان خط قرمز معرفی شده است بیان کرد: اینها با نشنیدن فرمایشات رهبری دلسوز، خیرخواه، عالم و با تجربه در برابر وی قرار گفتند، چقدر رهبر معظم انقلاب با استدلال قوی مسئله را مطرح کردند اما اینها نشنیدند و قبول نکردند و معنای ایستادن برابر رهبری غیر از این چیست؟

فرزانه افزود: همان کسانی که نظر و خواست خود را بر مردم اولویت دادند کسانی بودند که ستاد جنگ خصومت استکبار جهانی با ایران را وارد خانه ایرانی‌ها کردند و در داخل تصمیم گیری کردند که چگونه علیه نظام و انقلاب ایستادگی کنند و اینها کسانی هستند و بودند که آمریکا را به سقوط این نظام امیدوار کردند.

وی با اشاره به اینکه این نظام ریشه در غدیر دارد بیان کرد: این نظام هزار سال زحمت علمای پاک مخلص را با خود به همراه دارد و 37 سال است که مردم مقاومت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به اینکه اینها کسانی بودند که بعد از انقلاب ویروس فتنه را وارد ایران و امت اسلامی کردند تاکید کرد: اگر نبوغ و هوشیاری و ضمیر پاک الهی مقام معظم رهبری و بصیرت مردم نبود سرنوشت امت اسلام به سرنوشت بعد از سقیفه و بعد از جنگ صفین و صلح تحمیلی معاویه و بعد از حادثه عاشورا دچار می‌شد.

فرزانه تاکید کرد: گروه دوم کسانی هستند که برای رسیدن به کرسی مجلس از هر ابزار و وسیله‌ای استفاده می‌کنند و شاخصه روش اینها این است که اخلاق اسلامی برای آنها وجود ندارد، یعنی دروغ می‌گویند و وعده دروغ می‌دهند و تهمت می‌زنند.

وی گفت: اخلاق اسلامی اگر بر انسان حاکم نباشد انسان متضرر می‌شود، مگر این را در تاریخ شاهد نبودید؟ افرادی هستند که برای رسیدن به کرسی مجلس اخلاق اسلامی را بر رفتار خود حاکم نکرده‌اند.

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: گروه سوم کسانی هستند که برای رسیدن به مجلس تلاش می‌کنند اما در درون آنها غول‌های ثروت‌های بادآورده کمین کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.