قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "سیلی موشکی ایران" و "غلاف کردن امریکا" تا "برجام زدگی!"

امریکا اجرای تحریم‌های موشکی ضد ایران را تعلیق کرد. روزنامه "قدس" با بیان اینکه "زمزمه تحریم های جدید، دولت و مجلس را به واکنش واداشت" در تیتر یک خود نوشت: "موشک های ایرانی کوتاه نمی آیند"

روزنامه "کیهان" گزارشی خبری تحلیلی از تازه ترین زیاده خواهی دشمن دارد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "تنها پاسخ به گستاخی آمریکا توقف برجام است"

در این روزنامه می خوانیم: "دولت و کنگره آمریکا در حالی برای تحریم‌های جدید علیه کشورمان - به بهانه تست موشک عماد- تدارک می‌بینند که بدعهدی‌های اخیر و مکرر واشنگتن نشان می‌دهد، تنها راه مقابله با این اقدامات خصمانه، توقف اجرای برجام است."

در ستون "یادداشت روز"، روزنامه کیهان، یادداشتی با عنوان "کلوخ انداز را پاداش سنگ است" به چاپ رسیده است. در بخش انتهایی این یادداشت می خوانیم: "برخلاف سخن رئیس جمهور محترم در آذر ماه گذشته که پرونده هسته‌ای را تمام شده دانسته و نقد به موضوع را نفی کرده بود، باید گفت تازه ماجرا شروع شده و این دست واکنش‌های ضعیف، ثمری جز گستاخی دشمن ندارد. کاش مشاوران رئیس جمهور، راه‌هایی بهتر از نامه‌نگاری به ایشان توصیه می‌کردند."

روزنامه "وطن امروز" هم با طرح این سئوال که "آیا دولت خود را برای عواقب تحریم های جدید آماده کرده است؟" در تیتر خود نوشت: "برجام زدگی!"

این روزنامه می نویسد: "می‌توان چنین نتیجه گرفت که در «دوران سخت پسابرجام» تازه مرحله اعمال فشارهای بیشتر آمریکا بر دولت، با هدف تاثیرگذاری بر رفتار دولتمردان و ادامه پروسه عقب‌نشینی آغاز شده است. نوع رفتار دولت یازدهم با آمریکا به عنوان ضامن اجرای برجام و عدم تصویب تحریم‌های جدید ضد ایران، در ادامه یا توقف این روند بسیار تاثیرگذار است، چرا که آمریکایی‌ها اعم از نئوکان و نئولیبرال، تمایل به از دست رفتن برجام و خروج ایران از تله حقوقی مذکور ندارند. آیا کنترل نحوه عملکرد اوباما، با انتشار توجیهات فاجعه‌بار عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران و واکنش ناقص سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور، در برابر نقض برجام، ممکن است؟ آیا دولت خود را برای عواقب داخلی و بین‌المللی تصویب قوانین ضدایرانی جدید آماده کرده که اینگونه منفعلانه با «قتل رسمی برجام» تعامل می‌کند؟ آیا حقیقتا «برجام» برای دولت یازدهم سندی ارزشمند است؟!"

روزنامه "سیاست روز" می نویسد: "دولت و ملت در واکنش به تحریم های جدید امریکا: وقت پاسخ های پشیمان کننده فرا رسیده است"؛ این روزنامه همچنین به طرح این سئوال پرداخته است: "هنوز به آدم شدن امریکا امیدوارید؟!"

روزنامه "همشهری" نیز از "سه گام آمریکا برای نقض برجام" می نویسد.

روزنامه "جوان" با بیان اینکه "رئیس جمهور و برخی مسئولان نظام بر تولید و توسعه برنامه های موشکی تاکید کردند" در تیتر یک خود نوشت: "پاسخ موشکی ایران به تحریم های پسابرجام"

روزنامه "ایران" از "عقب نشینی امریکا بعد از تصمیم روحانی" نوشته است. در این روزنامه می خوانیم: "امریکا اجرای تحریم های موشکی ضدایران را تعلیق کرد"

روزنامه "رسالت" هم از "واکنش رئیس جمهور به سیاست های خصمانه آمریکا" می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "قاطعیت ایران؛ عقب نشینی آمریکا"

روزنامه "آفتاب یزد" نیز ضمن "مهم و تاثیرگذار"دانستن نامه رئیس جمهور به وزیر دفاع در مورد توان موشکی کشور؛ در تیتر خود می نویسد: "روحانی هشدار داد؛ آمریکا غلاف کرد!"

روزنامه "نسل فردا" هم از رایزنی های فشرده سیاسی خبر می دهد و تیتر یکی به این شرح دارد: "عقب نشینی آمریکا"؛ این روزنامه می نویسد: "به نظر می رسد فعلا دولت آمریکا از اعلام اسامی افراد تحریمی صرف نظر کرده است"

روزنامه "قانون" نیز از "تقدیر محسن رضایی از رئیس جمهور" خبر داده و تیتری به این شرح دارد: "نامه موشکی بازتاب جهانی یافت"

این روزنامه می نویسد: "سانه های انگلیسی، عرب، چینی و هند‌ی زبان برغم همزمانی این نامه با آخرین ساعات سال 2015وتعطیلات سال نو با بازتاب این د‌ستور رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه ایران تصمیم جد‌ید‌ آمریکا د‌رباره تحریم احتمالی برخی نهاد‌ها و شخصیت های فعال د‌ر برنامه موشکی را تقبیح کرد‌، نوشتند‌ که تهران هیچ گونه محد‌ود‌یتی را د‌ر برنامه موشکی خود‌ نمی پذیرد‌.همچنين د‌ر د‌اخل نيز واكنش‌هاي مثبتي به اين اقد‌ام رئيس جمهور نشان د‌اد‌ه شد‌."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.