مرجع تقلید شیعیان در واکنش به اجرای حکم اعدام شیخ نمر گفت: ما به شدت این جنایت هولناک را محکوم مى‌کنیم و به یقین انتقام آن گرفته خواهد شد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: جهان اسلام انتقام شیخ نمر را از رژیم آل‌سعود می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مورد جنایات وحشتناک اخیر آل‌سعود کانون فتنه و تکفیر در جهان اسلام بیانیه شدید اللحنی صادر کرد و به سعود‌ها هشدار داد که انتقام شیخ نمر روحانی مظلوم و بیگناه گرفته خواهد شد.

در پیام مرجع تقلید شیعیان آمده است: خبر وحشتناک اعدام آیت‌الله شیخ نمر و 46 نفر از بیگناهان، جهان اسلام را در بُهت و تعجب فرو برد، به‌خصوص اینکه این جنایت تحت عنوان خوارج و تکفیر صورت گرفت، اگر کسانى تاکنون تردید داشتند که کانون فتنه و تکفیر در جهان، آل‌سعود هستند با این نمونه آشکار، جاى تردیدى باقى نماند.

در ادامه این پیام تصریح شده است: ما به شدت این جنایت هولناک را محکوم مى‌کنیم و به یقین انتقام آن گرفته خواهد شد و مى‌دانیم این جنایت انتقام شکست‌هایى است که آل‌سعود در عراق، سوریه و یمن دامنگیرشان شده است، ولى باید در انتظار شکست‌هاى مهم‌ترى در این سه منطقه باشند.

در بخش دیگری از این پیام عنوان شده است: به یقین این جنایت، بدون اطلاع آمریکا نبوده است، آن‌ها در مسائل کم اهمیت‌ترى با نظر آن‌ها اقدام مى‌کنند و مى‌دانیم در راستاى ایجاد جنگ طائفه‌اى میان سنى و شیعه است، اما هم سعودى‌ها و هم آمریکا کور خوانده‌اند، ما با برادران اهل سنت اختلافى نداریم، اختلاف ما با تکفیرى‌هاست که همه مسلمین در برابر آن‌ها اتفاق نظر دارند.

در این پیام با بیان اینکه آل‌سعود بدانند این جنایت فراموش نشدنى است و آثار این کار نابخردانه را در آینده خواهند دید، آمده است: نه تنها شیعیان جهان و اهل سنت این جنایت را شدیدآ محکوم مى‌کنند، بلکه تمام آزادگان دنیا نیز آن را محکوم خواهند کرد.

در بخش پایانی این پیام خاطرنشان شده است: آن‌ها چه گناهى داشتند، قیام مسلحانه کردند؟ کسى را کشته بودند؟ تنها گناه‌شان این بود که مى‌گفتند اقلیت شیعه در عربستان سعودى از حقوق حقه خویش باید برخوردار شوند و براى انجام مراسم مذهبى آزاد باشند. آیا این گناه است و در خور آن جنایت سنگین.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.