چه دوایی بهتر از زیارت امام رضا (ع) برای کسانی که اعتماد به نفس لازم برای هدفی بزرگ می خواهند؟ این جوابی است که مسوولان تیم امید به آن رسیدند و سریعا برای انجام آن دست به کار شده و بلیت مشهد را برای ملی پوشان تهیه کردند.

 «امیدها» از حرم امام رضا(ع)  امیدوار پرواز کردند

امیر محمد سلطانپور: از آخرین حضور فوتبال ایران در بازی‌های المپیک بیش از 40سال می گذرد. شاید در طول این سال ها از بعد فنی، تیم های قدرتمندی در رده امید داشته ایم که می توانستند به راحتی به المپیک صعود کنند اما هر سال بار این طلسم بر روی دوش این جوانان سنگین‌تر شده است. برای المپیک ریو دوباره نگاه های نگران به این تیم دوخته شده؛ تیمی که شاید از نظر فنی خیلی از تیم های آسیایی به گرد پایشان نیز نرسند اما اعتماد به نفس پایین به خاطر این همه سال عدم موفقیت قدم‌های آن ها را احتمالا سست خواهد کرد.
چه دوایی بهتر از زیارت امام رضا (ع) برای کسانی که اعتماد به نفس لازم برای هدفی بزرگ می خواهند؟ این جوابی است که مسوولان تیم امید به آن رسیدند و سریعا برای انجام آن دست به کار شده و بلیت مشهد را برای ملی پوشان تهیه کردند.
ملی پوشان امید به مشهد وارد شدند و با اینکه تمام نگاه هایشان به آن سوی فرودگاه و رسیدن به حرم رضوی بود، اما عدم حضور هیچ یک از مسوولان ورزشی استان برایشان اصلا شروع خوبی در مشهد رقم نزد. مسوولان ورزشی استان شاید لازم نبود برای امیدها مراسم آنچنانی بگیرند اما یک حضور ساده می توانست عزم جزم یک کشور را برای حمایت از این جوانان نشان دهد. حالا می توان بیشتر صحبت مسوولان تیم ملی امید وقتی می‌گویند فضای کشور هنوز المپیکی نیست را درک کرد. البته مردم عادی که در فرودگاه منتظر پروازهایشان بودند جور مسوولان خراسانی  را کشیدند و با خوش آمد گویی به بازیکنان و کادرفنی تیم ملی که البته می توان گفت از بیشتر بازیکنان هم مشهور تر بودند به گرفتن عکس یادگاری با آن ها مشغول شدند. پدری که کودکش توسط مایلی کهن بوسیده شد سریعا دوربین را به دستان همسرش می دهد تا به همراه فرزندش با سرمربی سابق تیم ملی عکسی به یادگار بیندازد. جو میان بازیکنان و کادرفنی گرم بود، همان چیزی بود که از یک تیم که یک هدف بزرگ دارند باید توقع داشت. حضور حبیب کاشانی بالای سر تیم، آن ها را بیشتر شبیه یک خانواده کرده بود و صدقه پنهانی او از طرف همه بازیکنان در فرودگاه با اینکه از دید بسیاری پنهان ماند اما حرکت بسیار تاثیرگذاری بود.
بازیکنان از فرودگاه سوار اتوبوس شده و به سمت حرم رضوی رفتند. بعد از زیارت بازیکنان که آرزوهایشان و درد و دلهایشان تنها بین خودشان و امامشان است، مسوولان بارگاه رضوی برای اینکه سفر ملی پوشان امید را به بیشتر از یک زیارت تبدیل کنند، برای آن ها بازدید از نمایشگاه آستان قدس را تدارک دیدند. در بین دیدنی های این نمایشگاه بازیکنان از دیدن ماکت استادیوم مدرن در حال ساخت رضوی به وجد آمدند. بعد از آنجا نیز به صرف غذای حضرت دعوت شدند و شاید بهترین ناهار عمر  خود را میل کردند. ملی پوشان که چهره هایشان از یک روز خوب خبر می داد با روحیه ای بالا به هتل بازگشتند و دیشب برای اردوی دوبی عازم این شهر شدند. آخرین باری که امیدهای ملی پوش در مشهد دیده شدند اعتماد به نفس لازم برای شکستن هرگونه طلسمی را داشتند چه برسد به طلسم 40ساله؛ تنها چیزی که برای صعود به المپیک باقی می‌ماند آمادگی فنی آن هاست  که امیدواریم برای صعود کافی باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.