سیدصدرالدین قبانچی گفت: ملت عراق همه رزمنده اند و ما برای مبارزه با داعش نیازی به تامین نیروی انسانی از خارج نداریم.

تقدیر ویژه مقام معظم رهبری از ملت عراق به خاطر برگزاری باشکوه اربعین

سیدصدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در گفتگو با تسنیم، با اشاره به مقاومت و ایستادگی ملت عراق در برابر حملات داعش گفت: آحاد ملت عراق مبارز و مجاهد هستند و ما در مبارزه با داعش نیازی به تامین نیروی انسانی در خارج از مرزهای عراق نداریم و ملت عراق داوطلبانه در برابر داعش مبارزه می کنند.

وی با تاکید بر تمجید مقام معظم رهبری از دولت و ملت عراق برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین امسال گفت: امام خامنه ای بارها از دولت و عشایر و سایر مردم عراق جهت برنامه استقبال و تکریم از زائرین حسینی در ایام اربعین به بهترین وجه تقدیر کردند و مضمون قدردانی آیت الله خامنه ای را می توان در شعر شاعر عرب که می گوید: انتم الشرفا انتم الکرما، خدمه للحسین، تبذلون العطاء به خوبی نمایان است و این شعر توسط آقای میثم مطیعی مداحی شده است.

به گفته امام جمعه نجف مقام معظم رهبری از دستاوردهای به دست آمده توسط دولت و ملت عراق، با تعبیر معجزه الهی یاد کرده اند و این به دلیل نزدیکی و ارتباط با خداست.
وی با تاکید بر این که داعش در حال نابودی کامل است و نفسهای آخر خود می کشد، خاطر نشان کرد: مرجعیت دینی عراق به نیابت از امام زمان، زمام امور دینی و سیاسی مردم عراق را در دست دارند و آن را به خوبی هدایت می کنند.

امام جمعه نجف تصریح کرد: حدود 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و مشاهده می کنیم که انقلاب اسلامی بسیار قوی تر از گذشته شده است و حتی یک وجب نیز از مواضع خود عقب نشینی نکرده است و این مرهون رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به لزوم تکیه بر ارزشهای والای انسانی و تمسک به اخلاق اسلامی گفت: مردم یمن، بحرین و سایر ملتها باید با اراده خود سرنوشت خود را تعیین کنند و این مساله ای خدشه ناپذیر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.