قدس آنلاین - ایلام – غلامرضا محمدمرادی: دبیر ستاد انتخابات استان ایلام گفت: پس از پایان مهلت قانونی رسیدگی به احراز صلاحیت کاندیداهای مجلس دهم، صلاحیت ۹۵ داوطلب در استان ایلام احراز شد.

احراز صلاحیت ۹۵ کاندیدای مجلس دهم در استان ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، عباداله باقری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان اینکه صلاحیت 8 نفر از داوطلبان( 6 نفر در حوزه ایلام و 2 نفر در حوزه دهلران ) احراز نشده و دلایل عدم احراز صلاحیت این افراد از طریق فرمانداران ایلام و دهلران به صورت کتبی و محرمانه به آنان اعلام شده است، اظهارداشت: با پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، براساس اعلام هیات های اجرایی، صلاحیت 95 داوطلب در حوزه های انتخابیه استان تأیید شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 108 نفر (81 نفر حوزه انتخابیه ایلام و 27 نفر حوزه انتخابیه دهلران) برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند، افزود: از این تعداد 4 نفر (2 نفر در حوزه ایلام و 2 نفر در حوزه دهلران) قبل از آغاز بررسی صلاحیت ها، از کاندیداتوری انصراف دادند.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام به مهلت 4 روزه اعلام اعتراض کاندیداهای رد صلاحیت شده به هیأت نظارت استان از 16 تا 19 آذرماه جاری اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: پس از این مهلت چهار روزه، هیأت های نظارت یک هفته از 20 تا 26 دی ماه مهلت دارند با هماهنگی هیأت مرکزی نظارت، نسبت به بررسی شکایت و اعتراض این افراد و همچنین بررسی پرونده افراد تأیید صلاحیت شده در هیأت اجرایی، اقدام کنند.

عباداله باقری به تغییر حوزه انتخابیه یک کاندیدای از حوزه انتخابیه ایلام به شیروان در خراسان شمالی اشاره کرد و ادامه داد: داوطلبان احراز صلاحیت نشده از 27 دی تا 16 بهمن ماه می توانند شکایت خود را جهت اظهارنظر قطعی و نهایی شورای نگهبان اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه 27 بهمن ماه اسامی قطعی نامزدها به مراکز حوزه های انتخابیه از سوی وزارت کشور اعلام می شود، یادآور شد: بر اساس قانون انتخابات، 28 بهمن اسامی نامزدها از جانب فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه به صورت عمومی منتشر و کاندیداها می توانند از 29 بهمن تا 5 اسفند به مدت هفت روز تبلیغات خود را انجام دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.