عضو کمیسون فرهنگی مجلس گفت: در بودجه ردیفی مربوط به مساجد است که ۷۰ میلیارد تومان به آن‌ها باید کمک شود و دستگاه متولی آن نیز اوقاف است اما ریالی برای مساجد تخصیص داده نشده است.

دولت به تعهد خود برای پرداخت کمک به مساجد عمل نکرده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه عملکرد دولت در حوزه اعتبارات فرهنگی در 9 ماهه اول امسال بسیار نامناسب بوده است، اظهار داشت: عملکرد دولت در مباحث مختلف و مشکلات مرتبط با تخصیص اعتبارات و نقدینگی ضعیف و کم بوده و در بخش فرهنگی به مراتب از همه کمتر بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در تقدیم لایحه سال 94 اعتبارات بخش فرهنگی به نسبت بقیه بخش‌ها بسیار کاهش پیدا کرده بود و در تخصیص‌ها و نقدینگی نیز به‌همین تربیت تخصیص به بخش فرهنگی کم بوده است.

پژمانفر بیان کرد: در بخش کمک‌ها که نهادهای مختلف مردمی در این بخش کمک می‌گیرند و به آن‌ها کمک می‌شود به‌ویژه در ارتباط با مساجد تاکنون در سال 94 ریالی پرداخت نشده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه دولت با توجه به رویکردش اولویتی برای مسائل فرهنگی در نظر ندارد، افزود: ما بخش‌های دیگر فرهنگی را داریم که آنها به نسبت نهادهای مردمی پول بیشتری را گرفته‌اند اما در بخش نهادهای مردمی خیلی واضح است و رفتار دولت نشان‌دهنده نگاه دولت به نهادهای مردمی است.

پژمانفر با تاکید بر اینکه سیاست‌های اجرایی هر دولتی در بودجه‌ آن دولت نشان داده می‌شود، گفت: اینکه دولت به بخش‌های فرهنگی کم نگاه می‌کند و باز در بین بخش‌های فرهنگی بخشی را حمایت می‌کند و به بخش‌هایی مردمی که باید حمایت بیشتری بشوند حمایت نمی‌کند و بی توجهی می‌شود، نشان‌دهنده این است که دولت به نهادهای مردمی اعتقاد ندارد.

وی با اشاره به عدم تخصیص بودجه به نهادهای مردمی توسط دولت، اظهار داشت: در حوزه مسائل سینما، فیلم و موسیقی تخصیص‌هایی داده شده اما انتظار این است که اگر به این بخش‌ها اعتباراتی داده می‌شود، به نهادهای مردمی نیز باید مساوی با آنها تخصیص داده شود اما دولت یک درصد هم به نهادهای مردمی اعتبار تخصیص نداده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به عنوان نمونه در بودجه ردیفی مربوط به مساجد است که 70 میلیارد تومان به آن‌ها باید کمک شود و دستگاه متولی آن نیز اوقاف است اما ریالی برای مساجد تخصیص داده نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.