قدس آنلاین:رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: از مجموع نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، ۹۰ نفرتایید صلاحیت شدند.

۹۰ نفر از نامزدهای انتخاباتی در خراسان شمالی تایید صلاحیت شدند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمدرحیم نوروزیان درجمع خبرنگاران استان با اشاره به ثبت نام 95 نفر نامزد انتخاباتی اظهار داشت : ثبت نام داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی بدون هیچگونه مشکلی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه رد صلاحیت پنج نامزد انتخاباتی در استان به دلایل سیاسی وامنیتی نبوده است ، افزود :  فرمانداران به مدت یک روز مهلت دارند تا مراتب رد صلاحیت را به افراد اعلام کنند.

وی با اشاره به مهلت اعتراض افراد رد صلاحیت شده ، خاطر نشان کرد : این افراد از شانزدهم دیماه به مدت چهار روز فرصت دارند تا شکایات خود را به هیئت نظارت استان اعلام واز تاریخ بیستم دی ماه نیزبه مدت هفت روز، مهلت رسیدگی به شکایات تعیین شده است.

وی یادآور شد : همچنین از ۲۷ دی ماه نیز اسامی قطعی نامزدهای انتخاباتی از سوی شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندارخراسان شمالی در خصوص روند تبلیغات پیش از موعد نیز گفت: استفاده از هرگونه تراکت، بنر، کاروان‌های تبلیغاتی و ... قبل از زمان مقرر تبلیغات ممنوع است ومتخلفان به سه تا 30 روز زندان محکوم می‌شوند.

وی نقش رسانه‌ها در پیشگیری از تبلیغات زودهنگام را مهم دانست و افزود: پیشگیری از تبلیغات زودهنگام موجب جلوگیری از صرف هزینه‌های بی جهت می‌شود.

وی تصریح کرد : مسن‌ترین نامزد انتخاباتی در بجنورد متولد ۱۳۲۹ و جوان ترین نامزد نیز از اسفراین متولد ۱۳۶۴ است و هشت نفراز نامزدهای انتخاباتی سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی دارند.

نوروزیان شمار رای اولی‌ها در خراسان شمالی را ۱۶ هزارنفر برشمرد و افزود: ۱۷ حوزه انتخاباتی برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ۱۹ حوزه برای پنجمین مجلس خبرگان رهبری با ۱۳ هزار نیروی درگیر انتخابات، در خراسان شمالی فعال خواهد بود.

وی ادامه داد : رسانه‌ها از انتشار مطالبی که موجب دودستگی و اختلاف بین مردم می‌شوند پرهیز کنند تا رغبت مردم برای شرکت درانتخابات افزایش یابد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در خصوص تبلیغات انتخاباتی در فصای مجازی نیز گفت: مردم به اطلاعات فضای مجازی تکیه نکنند و در استان نیز فضاهای مجازی با جدیت و دقت رصد می‌شود.

وی یادآور شد : برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ۷۲۰ صندوق اخذ رای درنظر گرفته شده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.