معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی به تشریح فرآیند واگذاری زمین در این مجموعه پرداخت.

با فرآیند واگذاری زمین در آستان قدس رضوی آشنا شوید!

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مهندس محمود مشجری درباره با این مطلب اظهار کرد: بسیاری از مردم به فرآیند واگذاری زمین آگاهی ندارند که این ناآگاهی موجب کندی فعالیت‌های این مجموعه و همچنین ایجاد مشکلات گوناگون می‌شود.

وی بیان کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی روش‌های مختلفی برای واگذاری زمین مورد استفاده قرار گرفته است، ولی روش کنونی بهترین روش به شمار می‌آید.

مشجری عنوان کرد: همه قطعات آماده واگذاری از طریق سالن واگذاری آستان قدس رضوی که در سازمان مرکزی قرار دارد، به مشتریان ارائه می‌شود.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی اظهار کرد: خریداران در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته از ساعت 9 صبح تا قبل از اذان ظهر به صورت حضوری یا غیر حضوری با مراجعه به سایت واگذاری زمین در پرتال جامع آستان قدس رضوی، می‌توانند قطعاتی که مورد فروش قرار گرفته را ملاحظه کنند و قیمت پیشنهادی خویش را ارائه دهند.

 وی ابراز کرد: قیمت‌های کف تعیین شده نیز توسط کمیسیون قیمت‌گذاری زمین آستان قدس رضوی براساس نرخ کارشناسی اعلام می‌شود و متقاضیان پیش از ارائه قیمت باید فیش لازم را تهیه کنند و بدین‌ترتیب می‌تواند از زمین بازدید به عمل آورند.

وی افزود: روز چهارشنبه هر هفته مدیریت بازرسی آستان قدس رضوی صندوق را باز کرده و قیمت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد، بدین‌ترتیب شخصی که بیشترین قیمت را برای قطعه مورد نظر اعلام کرده، به عنوان برنده زمین مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: برنده نیز باید روز پنجشنبه یک سوم قیمت را به صورت نقد پرداخت کند. دو سوم مابقی هم در قالب دو چک سالانه با مبلغ برابر دریافت و پس از پرداخت اقساط و تهیه استعلام از شهرداری، سند اجاره صادر می‌شود.

مشجری بیان کرد: در هر هفته به هر نفر بیش از یک قطعه واگذار نمی‌شود، بدین‌ ترتیب با این روش همه می‌توانند به کمک سالن واگذاری و سایت برای خرید زمین اقدام کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.