رئیس انجمن واردکنندگان مواد غذایی گفت: اگر واردکنندگان رسمی در کش و قوس قوانین دست و پا گیر گرفتار شوند، بازار به تسخیر کالاهای فاقد اصالت در می آید.

قوانین دست و پاگیر واردات سبب تسخیر بازار از کالاهای فاقد اصالت می شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، علیرضا مناقبی در نشست مشترک واردکنندگان با بهروز جنت مدیرکل غذای سازمان غذا و دارو گفت: سلامت موضوعی است که برای حفظ، تامین و ارتقا آن باید هدفمند حرکت کنیم و مباحث اقتصادی و تجارت بین الملل را در ارتباط با آن در نظر بگیریم.
وی گفت: بهترین شیوه برای تامین امنیت و ایمنی مواد غذایی وارداتی، توجه به اصالت کالاست و در این مسیر یکی از شناخته شده ترین روش ها، حمایت از واردکنندگان قانونی و مسئولیت پذیر است.
مناقبی با اشاره به اینکه در طول سال های گذشته، دیوان سالاری و دست اندازهای اداری سبب طولانی شدن مدت زمان صدور پروانه های واردات و ترخیص شده است، گفت: باید موضوع حمل یک سره کالاهای سلامت محور، بیش از گذشته مورد نظر سیاستگذاران حوزه سلامت قرار گیرد؛ هرچقدر کالا بیشتر در گمرک معطل بماند، بیشتر در معرض آلودگی و فساد قرار می گیرد.
مناقبی با اشاره به نقش آزمایشگاه های کنترل کیفیت در نظارت بر کیفیت کالاهای وارداتی گفت: رقابتی شدن فضای حاکم بر آزمایشگاه های ارزیابی کننده کیفیت کالاهای وارداتی، یک ضرورت است؛ واردکنندگان باید حق انتخاب هر یک از آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، رسول دیناروند رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از این، ارزش کالاهای قاچاق در حوزه غذا و داروی کشور را حدود 10 میلیارد دلار اعلام کرده بود.
به گفته وی، قاچاق، در حوزه سلامت کمترین میزان مربوط به دارو و بیشترین میزان در بخش لوازم ومواد آرایشی و بهداشتی است.
دیناروند اضافه کرد: بخش عمده قاچاق در حوزه غذا، دارو و مواد آرایشی و بهداشتی از بازارچه های مرزی وارد و بخشی دیگر نیز با اعمال تقلب در گمرک یا از راه دریا وارد کشور می شود که در هر صورت لازم است نسبت به این مجراها مراقب باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.