سه شنبه، هفتمین روز اکران جشنواره فیلم مردمی‌عمار نیز با برنامه‌ها و حاشیه‌هایی سپری شد.

ایوبی به کمپین«ننه عصمت»پیوست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  خبرگزاری فارس، روز گذشته هفتمین روز اکران جشنواره فیلم عمار نیز با برنامه‌ها و حاشیه‌هایی سپری شد.

 

ایوبی با رضاداد آمد/ ایوبی هم به کمپین «ننه عصمت» پیوست

سه شنبه حول و حوش ساعت 18:00 رئیس سازمان سینمایی به اتفاق دبیر سال گذشته جشنواره فیلم فجر به سینما فلسطین آمد تا از این رویداد فرهنگی بازدید کند. حضور ایوبی از چند جهت جالب توجه بود، اول آنکه ایوبی نتوانست بودجه مصوب مجلس برای این جشنواره را تامین کند و عمار به معنای کلمه مردمی و با سختی برگزار شد اما برای بازدید از جشنواره آمد تا شاید مجبور نشود در اختتامیه شرکت کند. دوم آنکه بعد از جشنواره فجر سال قبل و تغییر دبیر جشنواره فیلم فجر توسط رئیس سازمان سینمایی، رضاداد و ایوبی خیلی با هم دیده نشدند و بنا بر شنیده ها روابط این دو چون قبل نبود. اما جشنواره فیلم عمار باعث شد این دو در یک قاب رسانه ای قرار بگیرند. نکته بعدی نوشتن یادداشت برای کمپین«ننه عصمت» بود، تقریبا هیچ چهره هنری و مردمی نبوده که به جشنواره عمار بیاید و با نشان ننه عصمت عکس یادگاری نگیرد، ایوبی نیز از این قاعده مستثنی نبود.

 

بخش‌های جنبی که امسال نیستند

هرسال نیم طبقه دوم جشنواره عمار محل حضور بخش‌های جنبی جشنواره عمار بود و برخی هنرمندان در این قسمت تقریبا بلااستفاده حضور یافته و خلق اثر می‌کردند، اما امسال خبری از این بخش در جشنواره نیست، کاش رویه‌ای در نظر گرفته شود که اگر بخشی به جشنواره اضافه می‌شود برپایه تدبیر بلند مدت باشد.

 

گنج پنهان

نمایش مستند«گنج پنهان» در جشنواره با نقد و بررسی همراه بود. این اثر که مرتبط با اردوهای جهادی در کشور است پس از نمایش با نقد و بررسی حجت الاسلام رشیدزاده و دکتر سید بشیر حسینی، استاد دانشگاه صدا و سیما همراه شد.
 

دل‌نوشته ایوبی برای مدافعین حرم

ایوبی بعد از حضور در جشنواره عمار سری به غرفه ویژه مدافعین حرم زد و دل‌نوشته‌ای زیبا و کوتاه نوشت:
فرزند عزیزم
به عنوان کسی که توفیق حضور در جبهه های نبرد را ولو اندک داشتم به مظلومیت شما غبطه می‌خورم. ما هنگام رفتن به جبهه در مراسمی عمومی بدرقه می شدیم. همه می دانستند که به جبهه می رویم ولی شما آرام، بی هیاهو و فرسنگ ها دور از خاک ایران عزیز. مظلومانه قدم به جبهه های حق گذاشتید، به شما غبطه می‌خورم.
ما این روزها در تدارک برگزاری جشنواره فیلم فجر هستیم، در کمال آرامش بدون هیچ دغدغه‌ای. بدانید که می دانیم که این آرامش را مدیون شما هستیم، مدیون صبر خانواده‌هایتان.

 

کارگاه ابوالقاسم طالبی امروز در عمار

آخرین نشست‌ جشنواره عمار را طالبی با موضوع «بازیگردانی در سینما» برگزار خواهدکرد، ابتدا موضوع را بازیگیری در سینمای ایران گذاشته بودند که بالاخره این عبارت به همان بازیگردانی تغییر کرد، احتمالا مخاطبان امروز کارگاه طالبی علاقه‌داند بدانند فیلم «یتیم‌خانه‌ایران» او چرا در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر شرکت نکرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.