رئيس سازمان مديريت بحران کشور از وقوع ۱۷۴ زلزله بالاي چهار ريشتري در سال خبر داد.

  وقوع ۱۷۴ زلزله بالاي چهار ريشتر در سال
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاري صدا و سيما؛ اسماعيل نجار در مراسم افتتاحيه هفتمين کنگره بين المللي دو سالانه سلامت در حوادث و بلايا در مرکز همايش هاي بين المللي بيمارستان ميلاد با بيان اينکه کشور ما کشور حادثه خيز است گفت: گستردگي کشور ما آسيب پذيري آن را در مقابل حوادث و بلايا بالا برده است.
وي ادامه داد: ما بايد ضمن افزايش تاب آوري همه جانبه در مقابل حوادث بايد آمادگي لازم را نيز براي مقابله با حوادث داشته باشيم.
نجار گفت: اکنون در بحث پيشگيري و پيش بيني براي مقابله با حوادث و بلايا اقدامات لازم صورت مي گيرد و دائماً به سوي نقطه مطلوب در حرکتيم اما براي رسيدن به نقطه مطلوب‌تر فاصله داريم.
رئيس سازمان مديريت بحران افزود: امروزه با پيشرفت علم و تکنولوژي، جامعه را در مقابل حوادث و بلايا آماده و ايمن مي‌کنيم گرچه زمان وقوع حوادث  قابل پيش بيني نيستند اما بايد به نقطه اي برسيم که همانند ژاپن در صورت وقوع زلزله کمترين تلفات را بدهيم.
نجار گفت:‌ اگر در بحث ساخت و ساز کار را درست انجام ندهيم بحث ايمن سازي، کار مشکلي است ضمن اينکه بايد در اين خصوص مکان يابي و استانداردسازي صورت گيرد چرا که ساختماني که روي گسل ساخته مي شود نمي توان در مقابل زلزله ايمن فرض کرد.
وي افزود: بحث نظارت که متولي اين امر سازمان نظام مهندسي کشور است نيز در اين خصوص خيلي لنگ مي زند.
نجار گفت‌: در بحث ايمن سازي کارهايي شده و دستورالعمل ها و آئين نامه هاي الزام آوري تدوين شده است و همه نهادها موظف به اجرا هستند.
وي ادامه داد: راه درازي در پيش داريم بايد سطح آگاهي را آنقدر بالا ببريم که اين کارها و اقدامات را مردم از مسئولان مطالبه کنند تا جامعه اي ايمن و همراه با آرامش داشته باشيم.
نجار افزود: امروزه جامعه پزشکي کشور با داشتن جايگاه علمي بالا و تجارب گران سنگ هشت سال دفاع مقدس مي تواند در اين زمينه موفق عمل کند و کارهاي خوبي نيز انجام شده است و در واقع برنامه ريزي هايي که بايد انجام شود در بسياري از مسائل انجام شده اما جوابگوي درصد نيازها نيست.
وي گفت:‌ اگر نگاه فرابخشي و بسيجي در انديشه و عمل نداشته باشيم مسلماً موفق نخواهيم شد و در واقع بايد هماهنگي لازم و کلان بيش از گذشته انجام شود.
رئيس سازمان مديريت بحران کشور افزود: بايد به هوش باشيم که ناامني رواني در جامعه ايجاد نشود چراکه اثرات و صدمات ناامني رواني کمتر از خود حادثه نخواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.