قدس/ علیرضا لعل اکبری: نماینده مردم مشهد گفت: کسر پول از سپرده گذاران میزان غیر قانونی است و بانک صادرات بایستی پاسخگوی این موضوع باشد.

 کسر پول از سپرده گذاران «میزان» غیر قانونی است

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در حال حاضر سپرده گذاران هنگام دریافت سپرده های خود شاهد کسر مبالغی از حسابهایشان هستند که همین امر باعث گلایه آن‌ها شده است.
وی افزود: در زمان فعالیت مؤسسه میزان  مبالغی در قالب سود به سپرده گذاران پرداخت شد، اما امروز این سودها کسر می شود و اعتراض مردم نسبت به این موضوع اعتراض درستی است.
وی تصریح کرد: برای بنده به عنوان نماینده مردم دلیل این امر هنوز معلوم نیست.
وی با اشاره به اینکه در این خصوص به مسؤولان به طور صریح  اعلام شده و منتظر جواب از سوی آنان هستیم، افزود: در زمان فعالیت میزان وام‌هایی با سودهای بالا نزدیک به 40 درصد به متقاضیان واگذار شد و در حال حاضر همین درصد سود بابت اقساط از وام گیرندگان دریافت می شود.
این نماینده مجلس همچنین گفت: این امر در حالی اتفاق می افتد که سپرده گذاران هنگام دریافت پول‌هایشان،  سودهای زمان فعالیت میزان را دریافت نمی کنند و بانک صادرات مبالغی را از حساب آن‌ها کسر می کند.
وی با تأکید بر طرح این پرسش که این سود ها به چه حساب‌هایی سرازیر می شود، اظهار داشت: مسؤولان بانک صادرات باید جوابگو باشند. البته در این خصوص در مجلس به مسؤولان تذکر داده شده و قرار است در جلسه ای مسؤولان بانک صادرات با ارایه مستندات خود توضیح دهند.
پژمان فر به گلایه های مردم نسبت به کسر مبالغی از سپرده هایشان اشاره کرد و افزود: بانک صادرات در بازپرداخت مطالبات بـــرخی از سپرده گذاران تعلل می کند و همین امر قابل پیگیری است.
وی تصریح کرد: ضروری است که مسؤولان بانک صادرات انتظارات مردم را برآورده کنند و کام سپرده گذاران را با توجه به مشکلاتی که آن‌ها با آن روبه‌رو هستند، بیش از این تلخ نکنند.
این نماینده مجلس با اشاره به برداشت پول از حساب افراد گفت: برداشت پول از حساب دیگران نیاز به طی مراحل قانونی و اخذ مجوز دارد و تا آنجا که مطلع هستم، بانک صادرات مجوز چنین برداشتی را ندارد.
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس و سپرده گذاران میزان همچنان منتظر جوابگویی مسؤولان بانک صادرات در این خصوص هستند.
گفتنی است پیگیری‌های خبرنگار ما با مسؤولان بانک صادرات برای توضیح بیشتر در این خصوص به نتیجه‌ای نرسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.