رئیس موسسه سیره شهدا گفت: نظام جمهوری اسلامی بالاترین باقیات صالحات است.

نظام جمهوری اسلامی بالاترین باقیات الصالحات است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام مهدی ماندگاری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: بنا بر آیه قرآن انسان بی ولایت در جهان وجود ندارد، یا ولایت خدا را دارد و یا طاغوت، انسان وقتی ولایت کسی را دارد از وی برای کارش اجازه می‌گیرد.

ماندگاری بیان کرد: اگر خدای ناکرده اجازه‌ای از خدا و معصومان نداریم ولی ما خدا و خدایی نیست، خدای تبارک و تعالی در آیات فرموده‌اند هر کس اهل ولایت الهیه باشد از عذاب در امان است. البته معنای عذاب فقر و ابتلائات نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه عذاب دنیا از نگاه قرآن سه چیز است بیان کرد: اضطراب، سقوط از انسانیت به حیوانیت و سقوط به مرحله چوب خشک شدن براساس آیات قرآن و سقوط به مرحله سنگ شدن است مثل داعشی‌ها و وهابی‌ها که امروز به این مرحله رسیده‌اند.

ماندگاری خاطرنشان کرد: هر کس زیر چتر ولایت الهیه باشد از عذاب در امان است، ولی امر ما امروز مقام معظم رهبری است و ایشان فرموده‌اند کسانی که به اسم ارادت به اهل بیت به مقدسات اهل سنت جسارت می‌کنند و یا بالعکس هر دو فعل حرام انجام می‌دهند.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: برخی همه عمرشان را برای جمع آوری پول و قدرت و ثروت می‌گذارند و در انتها فکر می‌کنند گل کاشته‌اند، قرآن برخی از کارها را به زیبایی تحقیر می‌کند، فردی عمری دویده است و در انتها به دنبال چیزی بوده که نمی‌تواند آن را با خود به آخرت ببرد و این انحراف است.

ماندگاری با اشاره به اینکه نتیجه عمر ما اگر سه چیز باشد نشان می‌دهد خیلی خوب کار کرده‌ایم تاکید کرد: فرزند صالح یکی از این موارد است و قرآن تاکید می‌کند همه عمر خود را برای تربیت فرزند صالح قرار بده زیرا اولاد صالح ارزش زیادی دارند و در این زمینه می‌توان به پدر و مادر امام بزرگوار خودمان نگاه کنیم.

وی تصریح کرد: پدر و مادر امام راحل مال و منال زیادی نداشتند اما فرزندی به نام روح الله به جای گذاشتند که همه عالم را روشن کرد، کسانی که زمان پدر و مادر امام زندگی می‌کردند عمدتا ملاک و ثروتمند بودند اما اینها به دردشان نخورد.

ماندگاری خاطرنشان کرد: آیات و روایات می‌گوید اگر نتیجه زندگی شما علم نافع بشود که به درد مردم بخورد و گرهی از آنها باز کند نشان می‌دهد تجارت بسیار خوبی کرده‌اید، شیخ مفید و شیخ طوسی و شهید مطهری سالهاست که از دنیا رفته‌اند اما مردم با واسطه هنوز از فیض آنها بهره مند هستند.

وی گفت: مرحوم شیخ عباس قمی ده‌ها سال پیش بوده است اما یک سفینه البحار و مفاتیح گذاشته است و معلوم است که ایشان هنوز زنده است، زندگی شیخ عباس قمی زیر چتر ولایت الهیه بوده است و انحراف پیدا نکرده است.

ماندگاری تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی بالاترین باقیات صالحات است زیرا این نظام 20 میلیون شیعه در نیجریه درست کرده است. امروز زور و اسلحه در اختیار دشمنان اسلام است اما دنیا در حال تسخیر از سوی جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: مکتب ولایت و شهدا در نیجریه و آفریقا طرفدار پیدا کرده است و میلیون‌ها نفر شیعه شده‌اند و شیعه در خاورمیانه غوغا کرده است و خواب را از اسرائیلی‌ها گرفته است، مکتب ولایت و شهدا جهان اسلام را زنده کرده است و به زودی زود این مکتب ولایت و شهدا آمریکا و اروپا را به زودی تسخیر می‌کند.

ماندگاری تصریح کرد: خداوند وعده نصرت داده است منتهی این وعده دارای شرط و شروط زیادی است؛ همه وعده‌هایی که خدا داده به شرطی که از اول تا آخر با ولایت باشیم قابل تحقق است و استقامت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.