دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه مکتب اهل بیت در جهان اسلام زمینه کم نظیری را پیدا کرده است، گفت: مکتب اهل بیت عرب و عجم نمی‌شناسد و برای کسانی است که حق را می‌شناسند و پای آن می‌ایستند.

مکتب اهل بیت عرب و عجم نمی‌شناسد/مردم حوصله کسانی که در انتخابات نق و جر می‌زنند را ندارند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمد جواد لاریجانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران یاد همه شهیدان راه حق و فضیلت و شهید باقر النمر را گرامی داشت.

وی ادامه داد: خداوند متعال به برکت این مجاهدت‌ها سخن حق را پایدار نگه داشته است؛ ملت اسلام و پیروان مکتلب اهل بیت نیز نباید دلتنگ باشند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با مطرح کردن این پرسش که آیت الله النمر مگر چه می‌کرد که سر از بدنش جدا کردند؟ گفت: حاکمان صعودی می‌گویند ما وی را همراه با مجموعه ای از تروریست‌های القاعده اعدام کردیم که تمامی این ادعاها با هم هماهنگی ندارد.

لاریجانی عنوان کرد: تروریست‌های القاعده و داعش دشمنان این شهید بودند و آنها تاسیس شده اند برای شهید کردن شیعیان و به اسارت بردن خانواده‌های آنان؛ بنابراین ادعاهای سعودی‌ها تناسبی ندارد.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به افرادی همچون اردوغان توصیه کرد که بدانند فعالیت آیت‌الله نمر هیچ ربطی با امر تروریسم نداشت و ایشان عالمی بود که برای مردم مسائل اسلام و مصیبت‌های مسلمین و راه درست و بصیرت را توضیح می‌داد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: النمر به عنوان شهروند عربستانی می‌گفت این حاکمانی که امروز بر حجاز حاکم هستند مشروعیت و صلاحیت لازم را ندارند.

وی ادامه داد: االنمر می‌گفت به عنوان شهروند عربستانی درآمد نفتی بیت‌المال است و پول شاهزاده عربستانی نیست که آن را در خوشگذرانی هدر دهد و پول امت اسلامی است.
دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی تصریح کرد: یکی از انتقادات النمر این بود که چرا باید پول امت اسلامی سلاح شود و بر سر سایر مسلمانان فرود آید.

لاریجانی یادآور شد: شهید النمر از رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کرد و همچنین تاکید داشت که شیعه و سنی عزت می‌خواهد و باید در امر حکومت مشارکت کند؛ اینها حرف‌های او بود و باید به ما باید گفته شود کدام یک از اینها مستحق اعدام است.

وی ادامه داد: اردوغان باید به ملت مسلمان و برادران ما در ترکیه توضیح دهند کدام که کدام یک از این حرف‌ها  مستحق اعدام بوده است.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی تأکید کرد: تهمت تروریسم به شیخ النمر زده شد که البته این اتهامات عجیب نیست و خط بنی امیه هم همینطور بوده است و امام حسین(ع) هم در دوران خویش ذلت را نپذیرفت؛ همان ضعف و هراس‌های  یزدیان امروز هم دیده می‌شود.

لاریجانی به ایجاد شدن شیعه هراسی از سوی دشمنان اشاره کرد و افزود: این شیعه هراسی که به آن دامن  می‌زنند یک نکته دارد و این مهم اتفاق ساده‌ای نیست.

وی با طرح این پرسش که چرا شیعه هراسی و ایران هراسی پدید آمده است؟ گفت: ریشه این موضوع به سال‌های پس از انقلاب و همچنین سال‌های گذشته بازمی‌گردد و آن هم قیام مردم در کشورهای مختلف به ویژه عربی بود که این مهم برای تحول در نظام‌های حکومتی انجام گرفت و غربی‌ها از آن به عنوان بهار عربی  نام بردند و قصد مصادره آن را داشتند که نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی تصریح کرد: اما رهبر معظم انقلاب با تیزهوشی به این حرکت مردمی نهضت بیداری اسلامی نامیدند و این مهم جای دفاع دارد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: نهضت بیداری اسلامی در کشورها خواست مردم را برای احیای اسلامی مطرح کرد اما اتفاقی که افتاد این بود مثلاً در کشور با فرهنگ مصر ملت مظلوم شهید دادند و خواستند افراد دست نشانده‌ای بر روی کار نباشند.

وی ادامه داد: در میان این کشور رهبران اخوان که باید مردم را هدایت کنند ملت مصر را در مقابل دو گزینه قرار دادند یا نظام سکولار شبیه غربی‌ها یا یک نظام سلفی باشد و مردم مصر هیچ یک را نمی‌خواستند و هر دو را رد کردند و این نهضت در آن مرحله ناکام شد اما خاموش نیست و دلایل اینکه خاموش نیست شیعه هراسی است.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی با بیان اینکه واقعه مهمی در جهان اسلام در حال شکل گیری است، گفت: آن واقعه مهمی که امروز در جهان اسلام در حال تحقق است این است که مردم مصر، الجزایر، اردن، ترکیه و ... نگاه می‌کنند و می‌گویند چطور تجربه بنای یک نظام بر اساس فکر اسلامی در ایران توانست این کشوری را که دست نشانده آمریکا و انگلیس بود را تغییر دهد و کمتر چهار دهه به قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل شود.

لاریجانی ادامه داد: این برای مردم منطقه سوال است که ایران چطور توانسته گوی سبقت را در عرصه علم برباید و همچنین به توانمندی بالای دفاعی دست پیدا کند.

وی به قدرت هسته‌ای ایران نیز اشاره کرد و افزود: ملت‌ها سوال می‌کنند چه چیز سبب شد ایرانی‌ها به این توفیقات برسند؟ در هسته‌ای این همه تبلیغ علیه ما کرده‌اند و قدرت ما را برای دشمنی توضیح می‌دادند و فکر می‌کردند به ضرر ما است اما مردم مسلمان دلشان آرامش می‌یافت و به این توانمندی احسنت می‌گفتند.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی تصریح کرد: شما حرف‌های رهبران سیاسی را ملاک قرار ندهید آنچه دانشجویان دانشگاه قاهره و عمان یا مردم کوچه و خیابان در کشورهای دیگر می‌گویند حائز اهمیت است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مردم مسلمان گفتند ببینیم فکر ایرانی‌ها چیست و و چگونه به این اقتدار دست یافتند؛ که در نهایت به مکتب اهل بیت رسیدند و از اینجا از مکتب اهل بیت پرده‌برداری شد.

وی تأکید کرد: مکتب اهل بیت موتور توفیقات ما است و هراس آنها از احیا مکتب اهل بیت است و هراس غرب هم از این است؛آنچه که امروز شیعه هراسی را در متن سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داده همین است که از احیا مکتب اهل بیت می‌ترسند و دستپاچه شده‌اند و می‌خواهند مانع زمان شوند ولذا به خشونت کور متوسل شده‌اند.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی تصریح کرد: بنابراین علی‌رغم میل دشمنان اسلام و علی‌رغم خواسته آنها امروز برای مکتب اهل بیت در جهان اسلام زمینه کم نظیری پیدا شده و این را در تبلیغات آنها نمی‌بینیم بلکه باید از سیاست‌های آنان به آن پی برد.

لاریجانی با بیان اینکه دشمنان اتهام می‌زدند که آنها اسلام شان ایرانی است، گفت: متأسفانه در این کشور در یک زمانی برخی صحبت از مکتب ایرانی کردند که ریشه‌اش به همان تبلیغات و اتهامات بازمی‌گردد؛ کجای مکتب اهل بیت ایرانی است؟ آنها که همه بنی هاشمی بوده‌اند؛ مکتب اهل بیت همان قدر دنیایی است که اسلام است و عرب و عجم نمی‌شناسد و برای کسانی است که حق را می‌شناسند و پای آن می‌ایستند.

وی با مطرح کردن اینکه چرا دشمن ایران هراسی و شیعه هراسی می‌کند؟ گفت: این به خاطر تجربه جمهوری اسلامی است؛ هر چه این تجربه پیشرفته‌تر شود و جلوتر رود حائز اهمیت است.

معاون بین‌الملل قوه قضاییه تأکید کرد: همه بدانید امروز ما برای اهل بیت زینت شده‌ایم؛ برای ما امروز مقطع تاریخی فداکاری است و میدان قیام و مجاهدت عظیمی باز شده که بسیار شیرین است به شرط آنکه بدانیم چه می‌کنیم.

لاریجانی یکی از نمونه‌های موفقیت را سال‌های دفاع مقدس دانست و گفت: چه کسی تصور می‌کرد جوانان روستایی بتوانند در مقابل دشمن ایستادگی کنند و این ناشی از مکتب اهل بیت است؛ امروز همین است و ملت ایران چه شیعه وچه سنی ندای هیهات من الذله را سر می‌دهد.

وی اضافه کرد: امروز می‌توانیم بفهمیم که چرا اینها عجله در سرکوب شیعه دارند و می‌توانیم بفهیمیم در خصومت‌شان با ایران صحبت دیپلماتیک نیست و خصومت استراتژیک دارند؛هرچه ایران موفق‌تر باشد تلاش آنها برای تضعیف بیشتر است.

معاون بین‌الملل قوه قضاییه به موضوع هسته‌ای اشاره کرد و گفت: یکی از مسلمانان امروز  صحبت می‌کنند که ایران تنها کشور اسلامی است که ده‌ها هزار خانه‌اش با برق نیروگاه اتمی روشن است و یا در صنایع هسته‌ای به توفیق رسیده که این برای ما افتخار است.

لاریجانی خاطرنشان کرد:  تمام این تهاجمات و تحریم‌های دشمن برای این بوده  که ساق پای ما را بزنند و قد ما را کوتاه‌ترکنند و دشمنان ما گفتند ایران زیاد قد کشیده اما به لطف الهی اگر ما متمسکبه اهل بیت باشیم قد ما بلندتر خواهد شد که چشم دشمنان ما از دیدن ما ناتوان خواهد ماند.

معاون بین‌الملل قوه قضاییه یکی از برنامه‌های دشمن مقابل کشورمان را استراتژی نفوذ عنوان کرد و گفت: چه نفوذ در نهادهای تصمیم ساز و چه در بین افکار ملت جزیی از برنامه‌های دشمن است.

لاریجانی کلید تهاجمات دشمن در زمینه‌های مختلف را بصیرت دانست و گفت: رکن اصلی بصیرت است و بصیرت ما را در مقابل این تهاجمات قوی می‌کند و توطئه‌ها را ناکام می‌گذارد.

وی اضافه کرد: بصیرت یعنی بدانیم کجا هستیم و وظیفه ما چیست و برای انجام وظیفه به اندازه و به موقع قیام کنیم و این مهم حائز اهمیت است.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به نقشه‌های آمریکا اشاره کرد و افزود: آنها برای تهاجم به حیثیت ما علامت زده‌اند و نقاط را ما باید به خوبی بشناسیم؛ بصیرت اقتضا می‌کند نسبت به این نقاط که دشمن می‌خواهد آسیب بزند حساس باشیم.

لاریجانی ادامه داد: نخستین جای حملات دشمن عمود خیمه این نظام جمهوری اسلامی یعنی نهاد ولایت فقیه است؛ دنبال این هستند حیثیت آن را بزنند و اگر نتوانستند نیز آن را استحاله کنند.

وی تصریح کرد: دومین نقطه‌ای که سیبل تهاجمات دشمن است توانمندی‌های ملت ایران است و توامندی علمی، فنی، اقتصادی و نظامی ما مد نظر آنهاست و می‌خواهند ضربه بزنند.

معاون بین‌الملل قوه قضاییه خاطرنشان کرد: فکر نکنید حساب نکرده‌اند آنها توانمندی ما را احصا کرده‌اند و در دشمنی هم هیج مرزی ندارند و بصیرت می‌گوید دشمنت را باید بشناسی و نه لبخندشان نه مذاکره و نه فحششان؛ هیچ کدام ملاک نیست عملشان تخاصمی و خشونتی بدون مرز است.

لاریجانی تصریح کرد: نقطه دیگری از توانمندی نظام که مورد حمله است چهره مردمسالار و دموکراتیک کشور است؛ برای غرب خیلی دردناک است که کشوری هم اسلام را ملاک قرار داده و هم مشارکت وسیع مردم در همه مسائل را دارد.

وی ادامه داد: مهمترین مسائل کشور و نهادهای اساسی مردم با رای مردم در ایران تعیین می‌شوند  و این به معنی این است تمامی نهادها با رای مردم روی کار می‌آیند و این نشانه مشروعیت است.

معاون بین‌الملل قوه قضاییه ادامه داد: این جنبه دموکراسی نظام تجربه بی‌نظیری است و برای غرب قابل تحمل نیست و لذا می‌خواهند رنگ بر این چهره بپاشند؛ در فتنه 88 نیز کودتای تمام عیار را شاهد بودیم و دشمن به دنبال همین اهداف بود که موفق نشد.

لاریجانی تأکید کرد: امروز هم همین طور است و مردم باید با بصیرت نگاه کنند؛ این مسابقه برای خدمت است؛ آنهایی که عادت به نق زدن و جر زدن در یک مسابقه دارند بدانند مردم حوصله آنان را در انتخابات ندارند؛ کسانی باید بیایند که احترام به قواعد مسابقه بگذارند؛ آنها که سابقه نق زدن و جرزدن دارند آنها برای مسابقه صلاح نیستند.

وی ادامه داد: آنهایی که اهل خشونت هستند یعنی اگر رأی شان نیامد به خیابان می‌ریزند و همه جا را آتش می‌زدنند که رای نیاوردیم نباید بیایند؛ این مسابقه‌ای برای خدمت است نه خشونت!

معاون بین‌الملل قوه قضاییه تاکید کرد: مردم باید  آنهایی را که سابقه‌شان آلودگی به این چیزها دارد و زمینه نق زدن دارند تشخیص دهند؛ برخی از همین حالا مدام می گویند آرای مردم را حفظ کنید  باید به اینها گفت مثل اینکه  حفظ نمی‌شده است؛می گویند باید حق الناس رعایت شود مثل اینکه نمی‌شده است؛اینها نقطه چین است ؛مردم باید افرادی که آرامش و احترام به مقررات می آورند و پاینبد به عهد خودشان هستند را بیاورند.

لاریجانی تصریح کرد: مردم دوست ندارند کسانی بیایند دوباره شلوغ کنند چون فلان شخص رایش کم است یا زیاد است شلوغ کند؛ این که نمی‌شود.

وی ادامه داد: در انتخابات انشاالله خداوند یاری می‌کند و ما انتخابات با شکوه و به دور از توطئه‌های دشمن برگزار می‌کنیم و نمایندگان ملت هر که باشند مسئولیت‌ها را به عهده می‌گیرند.

لاریجانی در پایان یکی دیگر از راهکارهای دشمن را ناتوان نشان دادن ایران در عرصه اقتصادی دانست و گفت: می‌خواهند آن را فلج کنند و بگویند نظام اسلامی نتوانست معیشت مردم خود را مهیا کند؛ همه بدانید آنهایی که می‌گویند ما در حال اضمحلال اقتصادی هستیم خطا می‌کنند ما در حال مشاهده رویکرد غلط هستیم که می‌گوید نفت بفروشیم و کالا بیاوریم و مصرف کنیم و این رویکرد به آخر خط نزدیک شده است و امروز اقتصاد مبتنی بر توانایی ملت در حال ظهور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.