استقرار بمب افکن آمریکایی و آماده باش موشکی سئول و در مقابل تقویت نیروهای مرزی از سوی پیونگ یانگ، تنش در شبه جزیره کره را افزایش داد.

استقرار بمب افکن آمریکایی، تنش در شبه جزیره کره را بالا برد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روز یک شنبه خبرگزاری یونهاپ، پس از آنکه کره شمالی مدعی شد که چهارشنبه هفته گذشته نمونه کوچکی از بمب هیدروژنی تولید این کشور را با موفقیت آزمایش کرده است کشورهای همسایه و دیگر کشورها واکنش های تندی نسبت به این اقدام نشان دادند و شرایط در مرز دو کره باز به حالت فوق العاده و نیمه جنگی در آمد.
پیونگ یانگ در واکنش به از سرگیری تبلیغات رادیویی ضد کره شمالی از سوی همسایه جنوبی که بر اساس معاهده چهار ماه پیش بین دو کره برچیده شده بود نیروهای نظامی خود را در مرز دو کشور افزایش داد و همین امر موجب شد تا سئول نیز با همکاری آمریکا دست به اقدامات مشابه بزند.
براساس توافق سئول و واشنگتن، جنگنده بمب افکن استراتژیک B-52 در این شبه جزیره مستقر شد تا در شرایط ضروری به کار گرفته شود.
براساس اعلام منابع آگاه در سئول، این بمب افکن صبح امروز در پایگاه هوایی اندرسن آمریکا در گوام مستقر شد.
این جنگنده بمب افکن یک پرواز نیز بر فراز شهر اوسان انجام داد که در این پرواز دو هواپیمای جنگی F-15Ks و F-16S آن را همراهی کردند.
هان مین کو وزیر دفاع ملی کره جنوبی نیز به فرماندهی موشکی ارتش این کشور دستور داد تا آماده مقابله به مثل با هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی کره شمالی باشند.
واحد موشکی ارتش کره جنوبی با به کارگیری موشک های بالستیک و هدایت شونده مسئول مقابله با تهدیدات هسته ای و مشکوک کره شمالی است.
تنش در شبه جزیره کره از زمان پایان جنگ جهانی دوم و پس از جنگ 53-1950 دو کره همواره بالا بوده و سال گذشته میلادی نیز به دلیل انفجار در شهر مرزی کره جنوبی و زخمی شدن دو سرباز و عکس العمل سئول، دو کشور تا مرز جنگ باهم پیش رفتند که در 25 اوت 2015 با امضا قراردادی شش ماده ای به آن پایان دادند.
خودداری از انجام اقدامات تحریک آمیز، عذرخواهی پیونگ یانگ به خاطر زخمی شدن دو سرباز کره جنوبی، برچیده شده پخش رادیوی تبلیغاتی ضد کره شمالی از سوی سئول و پیگیری مذاکرات برای دیدار خانواده های جدا از هم از جمله مفاد این توافق نامه بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.