رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اقدام اخیر آمریکا درباره محدودیت سفر به ایران را مخالف روح برجام دانست و گفت: اگر آن را اصلاح نکنند از طرف ایران مقابله به مثل خواهد شد و در این زمینه تدبیر شده است.

اگر دولت آمریکا مانع طرح های کنگره علیه ایران نشود مقابله به مثل می کنیم

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی روز یکشنبه افزود: اخیرا برخی نمایندگان آمریکا طرح های سرهم بندی شده را مطرح کردند که در هر سه طرحی که مطرح کردند نامی جز ایذا نمی توان برآنها گذاشت که قصد آنها تخریب پرونده حل و فصل اتمی است که ایران و 1+5 به ثمر رسانده اند.
وی تاکید کرد: در مورد این چند طرح هم چنانچه دولت آمریکا مانع نشود نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی طرح های مقابل آن را به اجرا درخواهند آورد.
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ارائه کنندگان طرح های سخیف بنیه کشور به ویژه در زمینه موشکی و همین طور طرحی در مورد سوابق هسته ای ایران پشیزی نزد ملت ایران محل اعتنا نخواهد بود بلکه ملت ایران را در تقویت بنیه دفاعی کشور مصمم تر می کند و چنانچه این مسیر را دنبال کنند ما چه در زمینه دفاعی و چه در فعالیت هسته ای تجدیدنظر می کنیم.

**اگر نیروی قدس در مقابل تروریست ها نبود ده ها حادثه مشابه پاریش رخ می داد
لاریجانی با بیان این که کنگره آمریکا چه معنایی دارد در مورد سپاه پاسداران و نیروی قدس که چشم و چراغ ملت ایران در تامین امنیت کشور هستند با گستاخی طرح های ناشیانه مطرح می کنند گفت: اگر نیروی قدس در مقابل تروریست ها در منطقه حضور نداشت شما دهها حادثه شبیه پاریس را مشاهده کرده بودید.
وی تاکید کرد: سپاه و نیروی قدس مستحق تحقیر جیره بگیر صهیونیست در کنگره و سنا نیستند بلکه سیا یک نهاد تروریستی است که در ماجرای افغانستان و عراق به کرات با تروریست ها زد و بند داشته است.

**رفتار سعودی ها سبک و از سر دشمنی با ملت ایران است
لاریجانی در ادامه به اعدام شیخ نمر اشاره کرد و گفت: در هفته اخیر دولت سعودی با اعدام سبوعانه روحانی برجسته شیخ نمر و عده ای دیگر وجدان عمومی امت اسلامی را آزرده کرد و با مخلوط کردن این اقدام غیرانسانی با اعدام عده ای تروریست تلاش کرد که ماجرا را سرهم بندی کند که البته نشد و صحنه بین المللی نیز به این اقدام وحشتناک واکنش نشان داد.
وی افزود: به دنبال این حادثه به بهانه حمله به سفارت عربستان در تهران این کشور رابطه سیاسی و اقتصادی خود را با تهران قطع کرد و با فشار بر تعدادی از کشورها آنها را تحریک به قطع رابطه یا کاهش رابطه با ایران کرد و از طرف دیگر با اقدامی ماجراجویانه در یمن کرارا به اطراف سفارت ایران حمله نظامی کرد تا آسیب هایی به سفارت وارد شود که همگی این اقدامات نشانگر رفتار سیاسی سبک و از سر دشمنی با ملت ایران می باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که البته در گذشته نیز شاهد عداوت این دولت با ملت ایران بودیم، ادامه داد: سالها بعد از جنگ تحمیلی، یکی از مسولان سعودی گفته بود ما دو اشتباه در منطقه انجام دادیم یکی این که در جنگ صدام علیه ایران 40میلیارد دلار به صدام و دیگر این که به طالبان کمک کردیم.
لاریجانی اضافه کرد: یا مکررا آمریکایی ها را تحریک علیه ایران کردند به طوری که یکی از صاحب منصبان آمریکایی در خاطرات خود نوشته است در ملاقات با مسولان ارشد سعودی آنها نظیر مسئولان رژیم اسراییل ما را تحریک می کردند که با ایران درگیری نظامی ایجاد کنیم که بر حسب نوشته او اعتراض کرده است که شما رقابت های خود را می خواهید با هزینه ما به پیش ببرید.
وی گفت: همین طور در جنگ 33 روزه که قلوب همه ملت های مسلمان در کنار مقاومت لبنان و حزب الله قهرمان می تپید، سعودی ها برحسب اطلاعات به دست آمده کمک اطلاعاتی به رژیم صهیونیستی می کردند و دهها مورد دیگر نظیر این وقایع داشتند.
رئیس مجلس افزود: سوال مهم این است که دولت سعودی با این کارنامه در سالهای گذشته چه نفعی برد؟ آیا با اینگونه رفتارها بزرگی پیدا کرد یا در بین مسلمانان یک کشور مسئولیت شناس تلقی شد؟ آیا گامی در همبستگی امت اسلامی برداشت؟ آیا حادثه منا و کشته شدن هزاران نفر حاجی و بعد مخفی کردن آن باعث آبروی آنها شد؟ آیا دخالت نظامی در بحرین، قدرتمندی آنها را نشان داد یا وحشت آنها را بیشتر نمایان ساخت؟
لاریجانی خاطرنشان کرد: آیا بیش از چهار سال دخالت در سوریه برای سعودی نتیجه ای دربرداشت جز این که عده زیادی از مردم سوریه را گرفتار پدیده شوم تروریزم کرد؟

**حمله به سفارت عربستان اشتباه بود/ریشه این رفتارها از بین برود
وی به حادثه مشکوک سفارت عربستان در تهران نیز اشاره کرد و گفت: البته حمله به سفارت عربستان کار اشتباهی بود و باید وزارت کشور با کسانی که از نظر ایجاد امنیت در آنجا قصور یا تقصیر داشتند، برخورد کند و مجلس نیز موضوع را پیگیری خواهد کرد که ریشه اینگونه رفتارها در کشور از بین برود.
رئیس مجلس یادآور شد: اما اقدامات سعودی موضوع اساسی دیگری است که ریشه های چندین ساله دارد و البته در یکسال اخیر مخصوصا بعد از حملات نظامی به یمن مظلوم ابعاد گسترده ای پیداکرده است. چرا باید دولت سعودی که نماینده مردم سرزمین وحی است از خود چهره یک کشور ماجراجوی بی فکر را نشان دهد که هم به خودش لطمه حیثیتی و اقتصادی وارد می کند و هم به دیگران.
لاریجانی ادامه داد: نظیر اقدام یکسال اخیر در ایجاد عرضه زیاد نفت جهت کاهش قیمت آن که صدها میلیارد دلار به مردم عربستان لطمه وارد کرد و البته خسارت مادی به سایر ملل مسلمان نیز زد.
وی گفت: عربستان این کارها را با این هدف که ملت ایران در توافق هسته ای بهره اقتصادی نبرد در صورتی که سعودی ها باید این معنا را درک کرده باشند که ملت ایران ملت توانمند ، هوشمند و با فرهنگی است و در شرایط سخت تر اهداف انقلاب را به پیش برده است و این گونه اقدامات موزیانه هیچ گاه سد راه ملت نخواهد بود.
رئیس مجلس افزود: اما سخن در این است که اگر این اراده ها و منافع مادی را صرف نجات مردم مظلوم فلسطین می کردید برایتان آبرومندی ایجاد می کرد یا این روش هایی که تا امروز داشته اید؟
لاریجانی ادامه داد: اگر همت خود را صرف همگرایی امت اسلامی و تقویت بنیه اقتصادی کشورهای اسلامی می کردید در مقابل ملل مسلمانان عزتمند بودید. این را مقایسه کنید با وضعیت امروز که چهره ای مساله ساز در بین کشورهای اسلامی پیدا کرده اید تا جایی که سایر دول غیرمسلمان نیز کار شما را تقبیح می کنند و به دنبال میانجیگری هستند.
وی یادآور شد: بدون تردید امروز رژیم صهیونیستی و استبکار جهانی از این آشفتگی دنیای اسلام بیشترین بهره را می برد و ملاحظه می کنید چگونه رژیم صهیونیستی در چنین فضایی انواع ستم ها را به مردم مظلوم فلسطین وارد کرده است و به حول و قوه الهی ملت فلسطین با انتفاضه خود پاسخ این گستاخی ها را خواهد داد.
رئیس مجلس اضافه کرد: تعجب آور این است که در همین چند هفته اخیر با وزیرخارجه و سفیر ما مقام های سعودی مذاکرات داشتند که از طریق مذاکرات مساله حل و فصل شود و از جانب دیگر با این اقدامات غیراخلاقی و ماجراجویانه مواجه می شویم که نشانگر آشفتگی در تصمیم گیری ها است.
لاریجانی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدامات نسجیده دولت سعودی از سر دلسوزی برای منافع امت اسلامی، مسئولین این کشور را به راه و رسم حکمرانی در تراز اسلام دعوت می کند که تا دیر نشده است عقلانیت را در برخورد با سایر کشورهای اسلامی در برگیرند تا دچار خشم امت اسلام نشوند.

**شجاعت، استقلال و آزاد بودن کلید رستگاری ملی
وی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم اشاره کرد و گفت: سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته) در دیدار با مردم انقلابی استان قم در روز گذشته و سالروز قیام 19دی که آنان را پیشروان و پیشرانان انقلاب خطاب کردند و به این جهت مدال زرین انقلاب را به سینه مردم استان قم نصب کردند، از جهات مختلف دارای اهمیت بود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: هم از جهت ماهیت انقلاب اسلامی که به دلیل اسلامیت و اهداف بلند آن ماندگاری یافته است و صیانت از این امر فهم درست و بصیرت و حضور به موقع در صحنه را نیازمند است و هم در مورد انتخابات آینده نکات راهگشایی را بیان کردند که همه جریان های سیاسی و رسانه ها باید به آن توجه تام کنند.
لاریجانی ادامه داد: مخصوصا نماد مجلس آتی را در شجاعت، استقلال و آزاد بودن آن تعریف کردند که در شرایط فعلی کشور کلید رستگاری ملی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: این سه ویژگی هم کارآمدی مجلس را تضمین می کند و هم در فضای آشفته بین المللی و منطقه ای برای ریل گذاری قوای دیگر پراهمیت است که امیدواریم با رهنمودهای حضرتشان شاهد انتخاباتی پرشور، همراه با نتایج درخشان برای ملت باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.