مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ نفر از اتباع کشورهای خارجی در این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

۴۳۰۰ تن از اتباع خارجی در خراسان رضوی، زیر پوشش بیمه سلامت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا رمزی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به این منظور تاکنون سه هزار و 138 جلد دفترچه برای اقشار آسیب پذیر خارجی، یکهزار و 86 دفترچه برای اقشار غیر آسیب پذیر و 74 جلد دفترچه نیز برای بیماران خاص آنان صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح پوشش بیمه سلامت برای اتباع خارجی در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور از 9 آذرماه امسال آغاز شده و امروز، 20 دی ماه، آخرین مهلت ثبت نام برای این افراد است.
وی بیان کرد: طرح پوشش بیمه سلامت اتباع خارجی به دنبال انعقاد قرارداد چهار جانبه بین وزارت بهداشت، وزارت کشور، کمیساریای عالی پناهندگان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملیاتی شده است.
رمزی ادامه داد: در قالب این طرح سرانه بیمه اقشار آسیب پذیر تبعه خارجی 244 هزار ریال و اقشار غیر آسیب پذیر خارجی نیز 970 هزار ریال تعیین شده است و بیماران خاص نیز به طور رایگان بیمه می شوند.
رمزی جمعیت اتباع خارجی در سطح کشور را 800 هزار نفر عنوان و بیان کرد: 19 درصد از این تعداد در استان خراسان رضوی ساکن هستند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه تاکنون جمعیت کمی از اتباع خارجی برای ثبت نام و استفاده از خدمات حمایتی بیمه سلامت مراجعه کرده اند، درخواست تمدید مهلت ثبت نام برای آنان شده است.
استان خراسان رضوی حدود 150 هزار نفر از اتباع خارجی را میزبانی می کند که بخش زیادی از این جمعیت را افغان ها تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.