عملکرد تعاونی‌های مسکن در مسکن مهر تجربه موفقی بود و می‌توان در مسکن اجتماعی هم این تجربه را با برنامه‌ریزی صحیح تکرار کرد و با نظارت دقیق و خوب بر عملکرد تعاونی‌ها می‌توان از خدشه‌دار شدن وجهه خوب تعاونی‌ها کاست.

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی: امیدواریم صندوق مسکن کارگری با مشارکت کارگر و کارفرما و همکاری تعاونی‌ها به‌زودی هدف‌گذاری شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومي اداره كل تعاون كار و رفاه اجتماعي استان سيستان و بلوچستان، همایش تعاونی‌های مسکن کشور با حضور دکتر علی ربیعی  وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی، سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صاحب‌نظران، مدیران تعاون،  و مدیران تعاونی‌های مسکن موفق استان‌ها در محل سالن تلاش  برگزار شد.

 دکتر ربیعی  وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی در این همایش بابیان این‌که مسکن برای دولت یک بحث اقتصادی صرف نیست ، اظهار داشت: مسکن بخشی از سبک زندگی و نشان‌دهنده فرهنگ مردم است و مردم با داشتن مسکن احساس آرامش و نداشتن آن احساس عدم امنیت می‌کنند .

دکتر ربیعی با اعلام هدف‌گذاری 125 هزار مسکن اجتماعی افزود: امیدواریم صندوق مسکن کارگری با مشارکت کارگر و کارفرما و همکاری تعاونی‌ها به‌زودی هدف‌گذاری شود .

در ادامه سید حمید کلانتری بابیان اینکه، آرامش و امنیت از اصلی‌ترین نیازهای بشر است که با تأمین مسکن فراهم می‌شود، گفت: امروز مسکن علاوه بر یک نیاز ضروری یک کالای اقتصادی محسوب می‌شود و در شرایطی که در کشور 21 میلیون خانواده وجود دارد اما 21 میلیون و 500 واحد دیده می‌شود که نشان می‌دهد تعداد واحدهای مسکونی بیشتر از خانواده‌ها است البته دلیل آن ارزش اقتصادی مسکن برای جامعه است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ بافت‌های فرسوده، افزود: در چند سال گذشته 27 میلیارد دلار ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده را داشته‌ایم و در حال حاضر نیز 20 میلیارد دلار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تجربه مسکن مهر، گفت: عملکرد تعاونی‌های مسکن در مسکن مهر تجربه موفقی بود و می‌توان در مسکن اجتماعی هم این تجربه را با برنامه‌ریزی صحیح تکرار کرد و با نظارت دقیق و خوب بر عملکرد تعاونی‌ها می‌توان از خدشه‌دار شدن وجهه خوب تعاونی‌ها کاست.

ریگی مدیر امور تعاون اداره كل تعاون كار و رفاه اجتماعي سيستان و بلوچستان و بیک سرپرست اداره تعاون كار و رفاه اجتماعي شهرستان زاهدان نیز در این همایش حضور داشتند.

در این همایش از محمد شهرکی رئیس هیئت‌مدیره تعاونی مسکن امید آیندگان زاهدان به‌عنوان یکی از تعاونی‌های موفق استان تقدیر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.