معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بودن ۶ هزار و ۵۰۰ فعال قرآنی در صف انتظار بیمه شدن در سطح کشور خبر داد و گفت: قرار بود صندوق بیمه فعالان قرآنی تشکیل شود که متأسفانه این مهم تحقق نیافت.

بیش‌از ۶ هزار فعال قرآنی در نوبت بیمه/ صندوق بیمه فعالان قرآنی هنوز تشکیل نشده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی ظهر امروز در نشست خبری طرح ملی تلاوت قرآنی اظهار کرد: خراسان رضوی از جمله استان‌هایی در کشور محسوب می‌شود که در بخش تلاوت و فعالیت‌های قرآنی بسیار شاخص بوده و پیشینه طولانی دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات فرهنگی قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به موفقیت طرح‌های قرآنی در کشور اختصاص پیدا می‌کند، بیان کرد: با توجه به اینکه تولیدات هنری ـ قرآنی از جمله انیمیشن، ادبیات، فیلمنامه و نمایشنامه در کشور کمتر تولید می‌شود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اقداماتی که هنرمندان در این عرصه انجام می‌دهند، حمایت قابل‌توجهی انجام می‌دهد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دو طرح هفته‌های قرآنی و جشنواره آیات در طول دو ماه آینده ادامه دارد، یادآور شد: هدف از برگزاری جشنواره آیات که در خراسان رضوی با محوریت شعر و داستان برگزار می‌شود، شناسایی هنرمندانی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند، بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان بهمن آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

حجت‌الاسلام حشمتی در پاسخ به این سؤال که شرایط مؤسسات قرآنی برای گرفتن مجوز و توجه به اینکه مدت یک سال است که مجوزهای قرآنی گرفته نشده چه می‌شود، تأکید کرد: قرار است ادغامی میان شورای توسعه قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی برای ارائه مجوز به مؤسسات قرآنی صورت بگیرد که این امر سبب ساماندهی و ایجاد شرایط بهتر برای مؤسسات قرآنی می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از شرکت بیش از یک‌هزار نفر از قاریان نوجوان در طرح ملی تلاوت قرآن بیان کرد: در بودجه سال 95 با توجه به اینکه اعتبارات کلی کشور کاهش می‌یابد، اما ما شاهد حدود 15 درصدی افزایش بودجه بخش‌های فرهنگی به ویژه اعتبارات قرآنی هستیم، گرچه همچنان 200 میلیارد تومان اختصاص بودجه حوزه قرآنی از محل شورای توسعه قرآنی وزارت ارشاد طی امسال به دست ما نرسیده است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از در نوبت بودن 6 هزار و 500 فعال قرآنی برای بیمه شدن در سطح کشور خبر داد و گفت: قرار بود صندوق بیمه فعالان قرآنی تشکیل شود که 10 میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص دهد، اما متأسفانه تحقق پیدا نکرد.

وی با اشاره به اینکه درنظر داریم در سال 2017 بهترین نمایشگاه قرآن را در مشهد برگزار کنیم، یادآور شد: براساس طرحی که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ارائه کرده‌اند، یکی از قرآن‌های نفیس آستان قدس نیز احیاء و چاپ می‌شود که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.