بر اثر حمله تروریستی به یک مرکز تجاری در شرق بغداد که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، 15 تن کشته و حدود 55 تن دیگر زخمی شدند.

ده‌ها کشته و زخمی در حمله تروریستی بغداد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، منابع امنیتی اعلام کردند که تروریست‌ها با دو خودروی بمب‌گذاری شده و شماری از بمب‌های دست‌ساز، پاساژ الجوهره در منطقه الغدیر را هدف قرار دادند و چندین نفر را گروگان گرفتند.
این منابع افزودند، نیروهای امنیتی توانستند مهاجمان را به کام مرگ کشانده و کنترل محل را به دست گیرند و پس از آن یک عملیات امنیتی برای پاکسازی منطقه آغاز شد.
در همین حال، حاکم زاملی، رییس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از چهار اقدام انتحاری در حمله تروریستی در بغداد خبر داد و گفت که داعش می‌کوشد تا خسارت‌های اخیر خود را با این حادثه جبران کند.
بی.بی.سی گزارش داد که گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را که در محله‌ای عمدتا شیعه‌نشین بغداد رخ داده، برعهده گرفته است.
مقام‌های پلیس بغداد در ابتدا اعلام کردند که مهاجمان ده‌ها نفر را در داخل مرکز خرید گروگان گرفته‌اند اما این افراد با حمله نیروهای امنیتی به محل حادثه آزاد شدند.
به گزارش آسوشیتدپرس، در درگیری میان مهاجمان و نیروهای امنیتی که حدود یک ساعت و نیم طول کشید، چهار مامور پلیس نیز کشته شدند.
هم‌زمان با این حمله، نیروهای امنیتی در اطراف منطقه‌ای که ساختمان‌های دولتی و سفارتخانه‌ها در آن واقع شده، مستقر شدند و تعدادی از خیابان‌های اصلی، مراکز خرید و پل‌های شهر را به دلیل نگرانی از حملات بعدی مسدود کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.