نبیه بری رئیس مجلس لبنان در پایان دیدارش با سلیم الجبوری همتای عراقی،تاکید کرد که سفر الجبوری به لبنان ناگهانی و غافلگیر کننده بوده و به طورکلی جهان عرب صحنه غافلگیری ها است.

نبیه بری: جهان عرب صحنه غافلگیری هاست/الجبوری:به زودی شاهد نابودی تروریسم درعراق خواهیم بود
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، نبیه بری و الجبوری شامگاه دوشنبه بعداز دیدار در بیروت در کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.
نبیه بری گفت: واقعا دیداری ناگهانی و غافلگیرکننده بود،البته ما همواره غافلگیر می شویم و غافلگیری ها در جهان عرب از جمله لبنان وعراق بسیار بیشتر از امور طبیعی است.
رئیس مجلس لبنان افزود: الجبوری از فعالان عرصه پارلمان ها و کسی است که به دیپلماسی پارلمانی اعتقاد دارد و ما برای کشور برادر عراق خیر و خوبی می خواهیم.

الجبوری: به زودی شاهد عملیات نابودی تروریسم درعراق خواهیم بود
الجبوری هم با ابراز خرسندی از ملاقات با نبیه بری و درس گرفتن از مدرسه و دیدگاه های او، گفت:در حقیقت عراق این روزها در مرحله پیروزی های در مقابل داعش است و ان شاء الله درآینده نزدیک شاهد عملیات نابودسازی تروریسم در همه استان های عراق خواهیم بود که این گروه بر آنها سیطره دارد.
رئیس مجلس عراق در عین حال افزود: این تلاش داخلی به وقت و کمک عربی نیاز دارد و ما همچنین نیاز داریم مواضعی را ایجاد کنیم تا بتوانیم بحران ها و اختلافات را پشت سر بگذاریم.
وی اضافه کرد: باور داریم که عراق بخشی از منظومه عربی است و علاقه مند است در آن نقش آفرینی کند.
الجبوری گفت: همچنین باور داریم که ملت های عرب چاره ای به جز وحدت و یکپارچگی ندارند و این تحقق نمی یابد مگر با کمک تصمیم سازان و تصم گیران و به طور طبیعی رئیس مجلس لبنان یکی از آنان است.
رئیس مجلس عراق افزود: امید زیادی داریم به این که بتوانیم با همکاری و تلاش ها و گسترش عملیات سازندگی در کشورخود، از اختلافات سیاسی عبور و عملیات پیروزی بر داعش را و کسانی که از آن حمایت می کنند، تکمیل و همزمان نقشی بزرگ را در منطقه عربی و جهان ایفا کنیم.

نشست آینده پارلمان های اسلامی در بغداد
وی با بیان این که نشست آینده پارلمان های کشورهای اسلامی در بغداد و برای نخستین بار در عراق برگزار خواهد شد، تاکید کرد که امیدواریم همه روسای این پارلمان ها از جمله نبیه بری رئیس مجلس لبنان دعوت ما را بپذیرد و در آن شرکت کنند.

به پیروزی های در آینده امیدوار هستیم
الجبوری در پاسخ به سئوالی در باره هماهنگی کشورهایی که از سوی تروریست ها به ویژه داعش متضرر شده اند، گفت: باید یکپارچه شویم و تلاش های خود را در رویاروئی با تروریسم افزایش دهیم.
رئیس مجلس عراق با بیان این که« الان بهترین فرصت استفاده از کمک های جهانی برای عبور از بحران هستیم »، افزود: بله توافق و وحدت ما در تلاش ها برای مقابله با داعش و حل مسئله الرمادی به افزایش قدرت و بالا رفتن روحیه عراقی ها کمک زیادی کرده است.
وی تاکید کرد: ان شاء الله به پیروزی ها در آینده از جمله در نینوا امیدوار هستیم و به طور طبیعی مشکلاتی در باره مسائل انسانی و پرونده آوارگان و پناهجویان وجود دارد که حل آنها به تلاش گسترده بین المللی نیاز دارد.
سلیم الجبوری که شامگاه دوشنبه و به طور اعلام نشده وارد بیروت پایتخت لبنان شد، تاکید کرد که اساس رویکرد عراق گفت وگو و ساختن روابط متین در منطقه است.
وی در فرودگاه بین المللی بیروت خاطرنشان کرد: در این سفر با تعدادی از شخصیت های مهم و بسیار موثر و تصمیم ساز در کشور لبنان که برای ما در منطقه بسیار مهم است، از جمله نبیه بری رئیس مجلس و تمام سلام نخست وزیر گفت وگو می کنم.
الجبوری افزود: در باره نشست آینده پارلمان های کشورهای اسلامی در عراق و اهمیت شرکت برادران عرب در آن ، اهمیت بازگشت عراق به جایگاه عربی خود به طور قوی تر از الان، اهمیت عبور ملت های عرب از برخی چالش های موجود تا وحدت تصمیم گیری را احساس کنند از جمله اهداف این سفر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.