معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه این دانشگاه برای اولین بار فهرست انتشاردهنده های آلودگی هوا را تدوین کرده است، گفت:دراین لیست ترکیبات شیمیایی هوای تهران شناسایی شده وامیدواریم برای شهرهای دیگر نیز تهیه شود.

تدوین فهرست آلاینده های هوای تهران دردانشگاه صنعتی شریف

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، سید قاسم میرعمادی روز سه شنبه در چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا گفت: تحقیقات در زمینه آلودگی هوا و صدا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به عنوان میان رشته ای مطرح می شود.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف چهار سال متوالی میزبان برگزاری همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا است و امسال برای اولین بار سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنار این دانشگاه قرار گرفتند که این نشان از اهمیت موضوع آلودگی هوا و صدا دارد.
وی افزود: دانشگاه شریف برای اولین بار لیست انتشاردهنده های آلودگی هوا را به عنوان ابزاری کارآمد برای مدیران تهیه کرده است. این اطلاعات ماحصل تلاش پژوهشگران دانشگاه شریف در تعامل با مراکز تحقیقاتی بین المللی است.
میرعمادی گفت: مقوله آلودگی هوا از یک طرف جان شهروندان را به مخاطره انداخته و از طرف دیگر بر اقتصاد خسارت وارد می کند، لذا لازم است سرمایه گذاری در این زمینه صورت گیرد و در این راه باید از متخصصانی که پیشینه ریاضی برای فهم اتمسفر پیچیده شهری را دارند، استفاده کنیم.
میرعمادی به آلودگی هوای پکن، دهلی و رم اشاره کرد و گفت: این آلودگی در این شهرها منجر به تعطیلی مدارس و محدودیت های تردد شده است؛ مدیران و تصمیم گیران این شهرها درصدد برنامه ریزی از بین بردن آلودگی هوا هستند، لذا لازم است تهران هم همگام با دنیا برای توسعه پایدار شهری و کاهش آلودگی هوا و صدا گام بردارد.
وی افزود: بررسی 20 دانشگاه برتر دنیا نشان می دهد که حل آلودگی هوا و صدا نیاز به مدیریت پایدار شهری در حوزه های خاک، هوا، آب، تغییر اقلیم، امنیت غذایی، ساختمان سبز، حمل و نقل پایدار و ایمنی زیستی دارد که برای تحقق این فعالیت ها توجه به تربیت متخصصان و مهندسان در قالب توسعه پایدار ضروری است.
میرعمادی گفت: 80 مقاله تخصصی در 6 کارگاه آموزشی در چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا با شعار «رویکرد علمی، راهبرد بنیادین هوای پاک و سلامت» ارائه می شود.
چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا از 22 و 23 دی ماه جاری در سالن همایش های صداوسیما برپا است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.