مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: تاکنون سرمایه گذارانی از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، هند و اسپانیا اطلاعات پروژه های پیشنهادی را با مراجعه به این شرکت دریافت کرده اند.

تمایل ژاپن، کره جنوبی، هند و اسپانیا برای حضور در صنعت پالایش ایران

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، شهاب الدین متاجی افزود : شرکتها و کشورهای زیادی برای حضور در پروژه های پالایشی کشور در قالب تامین مالی ابراز تمایل کرده اند و افزود: اکنون مذاکره با طرفهای یاد شده برای رسیدن به نتیجه درحال انجام است.
وی ، اولویت ایران در توسعه طرحهای پالایشی را ، پروژه گسترش پالایشگاه اصفهان ذکر کرد و اظهار داشت : میزان تولید نفت کوره در این پالایشگاه با اجرای پروژه مربوطه که بسیاری از کارهای طراحی تفضیلی و ساخت و خرید تجهیزات آن انجام شده، کاهش خواهد یافت و پروژه دیگر اولویت دار نیز بهینه سازی پالایشگاه بندر عباس است که با اجرای آن تولید نفت کوره تنزل پیدا می کند.
متاجی گفت: اجرای پروژه طرح فراگیر پالایشگاهی در منطقه سیراف گام مهمی در جهت جلوگیری از خام فروشی است و پیش بینی می شود طراحی تفصیلی هشت پالایشگاه موجود در این طرح تا اوایل تیرماه سال آینده به پایان برسد.
ایران اکنون از نظر ظرفیت پالایش نفت در جایگاه یازدهم، به لحاظ تولید بنزین در رتبه نهم و در زمینه تولید گازوییل در جایگاه سیزدهم جهان قرار دارد ،اما از نظر تولید نفت کوره ایران به بزرگترین کشور تولیدکننده این محصول نفتی در جهان مبدل شده است.
یکی از سیاستهای توسعه و ارتقای سطح کمی و کیفی صنعت پالایش نفت ایران در دوران پساتحریم ،اصلاح سبد تولید فرآورده های نفتی در پالایشگاهها با کاهش سهم نفت کوره به کمتر از 10 درصد است.
تاکنون مذاکراتی با ژاپن، چین و کره جنوبی با هدف اجرای طرحهای بهبود کیفیت و اصلاح کمیت تولید فرآورده های نفتی در برخی پالایشگاههای قدیمی کشور همچون پالایشگاههای آبادان، اصفهان، بندرعباس و لاوان آغاز شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.