دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: با لغو تحریم ها، تردد خطوط بین المللی کشتیرانی به بنادر ایران و تردد کشتی های تجاری ایران به بنادر مهم اروپایی با بیمه شرکت های معتبر آغاز می شود.

تردد کشتی های ایرانی با پوشش بیمه به بنادر مهم اروپا در انتظار لغو تحریمهاست
یحیی ضیایی در گفت وگو با ایرنا، افزود: هنوز لغو تحریم های تجاری به طور رسمی اعلام نشده و به محض اعلام آن، تردد کشتی های ایرانی با پرچم جمهوری اسلامی ایران با استفاده از بیمه شرکت های معتبر به بنادر مهم جهان آغاز می شود.
وی تاکید کرد: به محض لغو تحریم های بانکی و بین المللی و آغاز مبادلات ارزی و بیمه ای شرایط برای تردد کشتی های ایران به بنادر اروپایی و مدیترانه و بالعکس فراهم می شود.
وی افزود: با فراهم شدن زمینه لغو تحریم ها هم اکنون نمایندگان خطوط بزرگ کشتیرانی های جهان در حال مذاکره با ایران هستند تا برنامه های ورود و خروج کشتی های خود پس از لغو تحریم ها را برای ورود مستقیم به بنادر ایران ارائه کنند.
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، با بیان اینکه هم اکنون دو خط کشتیرانی« ون های» و «هیوندایی » تردد خود را به طورمستقیم به بنادر ایران آغاز کرده اند، گفت: سایر خطوط کشتیرانی، کالاهای ایران را در بندر دوبی تخلیه و از آنجا با کشتی های کوچکتری کالاها به بنادر مورد نظر منتقل می شوند.
وی یادآورشد: بیمه کشتی ها یکی از مباحث مهم جابجایی کالا توسط خطوط کشتیرانی در جهان است که با لغو تحریم ها، شرکت های بیمه ای برای ارائه بیمه به کشتی های ایرانی بدون محدودیت اقدام خواهند کرد.
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، درباره زمان آغاز لغو تحریم های کشتیرانی نیز گفت: با توجه به فضای موجود بین المللی به نظر تا پایان دی ماه امسال با لغو تحریم ها، تردد کشتی های ایران به اروپا آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، تحریم های ظالمانه امریکا و اتحادیه اروپا علیه شرکت های کشتیرانی ایرانی از سالل 2010 آغاز شد و از آن زمان هرگونه تردد خطوط کشتیرانی بزرگ جهان برای انتقال کالا به بنادر ایران متوقف شد؛ ضمن آنکه کشتی های تجاری و نفتکش ایران برای انتقال محموله های خود با پوشش بیمه ای با مشکلات زیادی مواجه شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.