نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی با حضور ۲۰۰ زوج دانشجو از دانشگاههای سراسر کشور در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد.

آغاز زندگی مشترک ۲۰۰ زوج دانشجو از حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، قرائت قرآن مجید، تواشیح  و هم خوانی گروه رضوان، قرائت پیام مقام معظم رهبری خطاب به زوجین، ذکر توسل و سخنرانی از برنامه های این مراسم بود که در رواق مبارکه دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مدیر مرکز فرهنگی اردوهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور (مفاد) در حاشیه این مراسم گفت: این مراسم  برای نوزدهمین بار و در قالب طرح همسفر تا بهشت برگزار می شود که به نوعی ترویج ازدواج آسان نیز محسوب می شود.

«حسین جوادی» با اشاره به هدف برگزاری این جشن عنوان کرد: ازدواج پیوند قلب هاست و در صورتی که جوانان در آغاز زندگیشان به پابوسی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شوند، پیوندشان را استحکام بخشیده و ناگستنی می کنند.

وی افزود: طرح همسفر تا بهشت از 22 دی ماه آغاز و تا 17 اسفندماه سال جاری ادامه داشته و در سال آینده نیز از 22 فروردین لغایت 2 خرداد ماه ادامه خواهد داشت که در طول این دوره 18 کاروان متشکل از دانشجویان و اساتید دانشگاه، در مشهد حضور خواهند داشت.

مدیر مرکز فرهنگی اردوهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های سه روزه ویژه کاروان‌های زوج‌های دانشجو عنوان کرد: برنامه‌های ما در این بازه زمانی حضور در حرم مطهررضوی و استفاده از برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی است.

 وی حضور مشاوران در هتل‌های محل اسکان زوج‌های دانشجو را قابل توجه دانست و گفت: در هتل‌های محل استقرار زوج‌های دانشجو مشاورینی جهت ارائه مشاوره به زوج‌های جوان وجود دارند که در صورت نیاز زوجین می‌توانند از مشاوره و راهنمایی آنان استفاده کنند.

جوادی ادامه داد: علاوه بر زیارت، فعالیت های آموزشی در زمینه مهارت های زندگی، سبک زندگی اسلامی، شناخت و معرفت زن و مرد نسبت به همدیگر، تعارض والدین و مسابقات فرهنگی و معرفتی از دیگر برنامه هایی است که ویژه زوجین برگزار می شود.

تحکیم بنیان دینی زوجین

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان رضوی نیز در ادامه این مراسم به تبیین بحث اعتقادی در زمینه تحکیم بنیان دینی زوجین پرداخت و ابراز کرد: از نگاه اسلام، ‌ازدواج يكي از موهبت ها و نعمت هاي بزرگ الهي است كه در سايه آن، ‌زن و مرد احساس آرامش  و امنیت مي كنند.

حجت الاسلام و المسلمین «احمد ترابی»، با بیان اینکه پایه و اساس زندگی مشترک بر مبنای رسیدن انسان به آرامش بنا نهاده شده است، گفت: بر اساس آموزه‌های دینی، ایجاد محبت و عشق در زندگی نیازمند مهارت‌هایی است که آگاهی زوجین از این مهارت‌ها موجب تحکیم بنیان خانواده و رشد و تعالی همسران می‌شود.

وی افزود: از منظر اسلام خانواده كانون اخلاقي جامعه و مهمترين نهاد اجتماعي است كه بيشترين تاثيرگذاري را در شئونات مختلف زندگي بشري دارد، به همین منظور، خانواده محبوبترين ساختار در نزد خداوند است.           

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.