سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ارزش حاصل از صادرات سه میلیون و ۲۵۲ هزار تن مواد و صنایع معدنی در ۹ ماه امسال از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس را بیش از ۶۱۰ میلیون و ۲۲۲ هزار دلار اعلام کرد که دو سوم آن به صورت خام فروشی بود.

دو سوم صادرات معدنی از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خام فروشی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش تارنمای سازمان ایمیدرو، افزون بر دو میلیون و 25 هزار تن از مجموع صادرات، مربوط به صدور انواع مواد معدنی مانند سنگ آهن ریز دانه، درشت دانه و کنسانتره بود.
همچنین بیش از یک میلیون و 227 هزار تن انواع محصولات صنایع معدنی شامل اسلب (شمش فولادی)، شمش آلومینیوم، آهن اسفنجی، ورق های رول و شمش روی از اسکله این منطقه صادر شد.
منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از شرکت های تابع ایمیدرو به شمار می رود که از دلیل های آن ایجاد زمینه تولید و صادرات مواد معدنی و صنایع معدنی به بازارهای هدف است.
صادرات صنایع معدنی شامل 52 هزار و 795 تن اسلب، 59 هزار و 823 تن شمش آلومینیوم، 2314 تن شمش روی، 200 تن شمش فولاد و یک میلیون و 111 هزار و 981 تن ورق های رول بود.
مجموع تولید صنایع معدنی به دست واحدهای فعال در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در 9 ماه امسال، به میزان دو میلیون و 832 هزار و 905 تن ثبت شد.
اسکله اختصاصی تخلیه و بارگیری مواد معدنی و فلزی با ظرفیت 12 میلیون تن، آب شیرین کن ها، سامانه خودکار (مکانیزه) تخلیه واگن، آماده سازی سایت توسعه، استانداردسازی الگوهای زیست محیطی، تمدید گواهینامه های ایزو از موسسه های بین المللی در پنج سال گذشته و... از ویژگی های این منطقه است.
به گزارش ایرنا، گمرک جمهوری اسلامی ایران چندی پیش میزان تجارت خارجی کشور در نیمه نخست امسال را 41 میلیارد و 346 میلیون دلار اعلام کرد. در این مدت، واردات با کاهش 20.43 درصدی به 20 میلیارد و 852 میلیون دلار رسید و صادرات غیرنفتی نیز با کاهش 14.15 درصدی، 20 میلیارد و 494 میلیون دلار اعلام شد.
همچنین بر پایه گزارش عملکرد تجارت خارجی کشور در 9 ماهه امسال، حجم صادرات غیرنفتی ایران یک میلیارد و 864 میلیون دلار بیش از واردات اعلام شد.
واردات کشور تا پایان آذرماه، 30 میلیارد و 167 میلیون دلار و میزان صادرات غیرنفتی 32 میلیارد و 31 میلیون دلار اعلام شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.