وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه گردشگری، صنایع دستی و ICT روستایی با هدف تشکیل زنجیره ای منسجم در این حوزه ها، از اولویت های این وزارتخانه است.

ربیعی: توسعه گردشگری و صنایع دستی از اولویت های وزارت تعاون است/دولت یازدهم پرکار اما کم سرو صدا

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، علی ربیعی چهارشنبه شب در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته قشم، افزود: ذائقه جهانی به سمت گردشگری پست مدرن می رود و اجرای این سیاست ها می تواند در شرایط پساتحریم، موجب افزایش ورود گردشگران بشود.
وی ببا بیان اینکه ایران دارای ظرفیت های گردشگری بسیار گسترده و جذابی است، افزود: زیرساخت های این نوع گردشگری، فرهنگ محلی، خانه های روستائی و روابط اجتماعی است که می تواند به رونق گردشگری ایران منجر شود.
ربیعی اضافه کرد: برای مثال در روستای «برکه خلف» قشم خانه های وجود دارد که نمونه بارزی از این نوع گردشگری به شمار می رود و الگوهای خوبی برای آینده صنعت گردشگری ارزیابی می شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ایران از هتلداری سنتی عبور کرده است و باید به سمت زنجیره کردن فعالیت های گردشگری محلی و بومی حرکت کنیم تا در شرایط پسا تحریم، بیشترین بهره را از داشته های خود ببریم.
ربیعی تاکید کرد: باید جذابیت های مختلف گردشگری کشور را بهم متصل کنیم و این رویکرد باید از تبلیغات در مبداء آغاز و مراحل آموزش تورگردان ها، توسعه خانه های محلی و تقویت صنعتگران حوزه گردشگری و صنایع دستی را طی کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه در کنار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر اساس جذابیت های منطقه ای به دنبال تحقق سیاست یاد شده است تا با برگزاری دوره های فنی و حرفه ای در بخش اشتغال و ارایه امکانات و تسهیلات مناسب در بخش تعاون، به این اهداف دست یابد.
ربیعی اظهار کرد: بی شک از منظر این وزارتخانه چه در حوزه کار و اشتغال و چه در حوزه رفاه، به صنعت گردشگری و صنایع دستی نیازمندیم و باید این حوزه ها تقویت شود.
وی ادامه داد: امروزه توسعه به منزله بهتر زندگی کردن مردم در روستاها و محله های کوچک، شاداب بودن جامعه و توسعه صنایع گردشگری است که می تواند به توسعه مناطق روستایی منجر شود.

***دولت یازدهم دولت پرکار و کم سر و صدا
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف از جمله سیاست خارجی و نزدیک شدن به تاریخ اجرای برجام، گفت: دولت یازدهم دولتی پرکار، کم سر و صدا و در مواردی بی صداست.
وی اضافه کرد: این دولت نشان داد که می توان در سایه پیروی از رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب، عظمت و عزت خود را به دیگر کشورها قبولاند و در کنار چرخش چرخ سانتریفیوژها، شاهد چرخیدن چرخ صنایع مختلف از جمله گردشگری بود.
ربیعی با بیان اینکه مردم کشور این دستاوردها را به خوبی درک می کنند، افزود: سال های سخت رکود و تورم حدود 40 درصد گذشته است و امروز به یک ثبات رسیده ایم و همه امید و اعتقاد داریم که روزهایی با تدبیر و امید و ایامی روحانی پیش رو است.
نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته جزیره قشم عصر امروز /چهارشنبه/ با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز به کار کرد.
در این نمایشگاه سراسری فعالان حوزه های گردشگری، هتلداری و صنایع دستی 29 استان، مناطق آزاد چابهار، انزلی، ماکو و اروند و فعالان گردشگری کشور عمان حضور دارند.
برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین همراه با موسیقی، نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی در 45 غرفه، برپایی چهار سیاه چادر عشایری و تخفیف 50 درصدی خدمات جامعه هتلداران قشم از ویژگی های جانبی این نمایشگاه سراسری به شمار می رود.
نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته جزیره قشم به مدت پنج روز از بیست و سوم تا بیست و هفتم ماه جاری از ساعت 16 تا 24 میزبان علاقه مندان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.