معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۵۰ خانه سلامت و مرکز راست قامتی و حرکات اصلاحی برای ارتقا وضعیت سلامت دانش آموزان در شهرهای بزرگ کشور راه اندازی می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش: ۵۰ خانه سلامت دانش آموزی در کشور راه اندازی می شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، مهرزاد حمیدی شامگاه چهارشنبه در آیین گشایش خانه سلامت دانش آموزان در شیراز افزود: موضوع اول در بحث راه اندازی خانه های سلامت درسایر استان ها و شهرها نیروی انسانی است که خوشبختانه در وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون مربوطه مجوز راه اندازی 50 مرکز راست قامتی و حرکات اصلاحی برای سلامت جسمی دانش آموزان صادر شده است.
وی گفت: راه اندازی خانه های سلامت از سال 93 شروع شده و تاکنون 9 مرکز راه اندازی شده است و شروع کار در شهرهای بزرگ و فازهای بعدی در شهرستان ها خواهد بود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: خانه سلامت در شهر شیراز از نظر توسعه و ماموریت های مختلفی که برای آن پیش بینی شده به لحاظ کمیت و کیفیت در کشور بی نظیر است و می تواند الگوی سایر استان ها باشد.
حمیدی افزود: ماموریت خانه های سلامت آموزش مهارت های بهداشت فردی به دانش آموزان است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: خانه های سلامت با رویکرد کاملا آموزشی پیش بینی شده و مراحل غربالگری در مراکز دیگر انجام می شود و این مرکز برای ارتقا و آموزش بهداشت فردی بهداشت بلوغ و مسائل مربوط به بهداشت آنها و مواردی که برای بهداشت فردی مثل دندانپزشکی و حفظ و سلامت دهان و دندان دانش آموزان می تواند موثر باشد .
بنا بر اعلام اداره کل آموزش و پرورش فارس، خانه سلامت دانش آموزان شیراز با صرف هزینه 10 میلیارد ریال در ساختمانی به وسعت دو هزار متر مربع زیر بنا برای آموزش سلامت به دانش آموزان و فرهنگیان و خانواده های آنها راه اندازی شده است و در این مرکز چهار کارگاه آموزش و کتابخانه وجود دارد.
این مرکز می تواند روزانه پذیرای 200 دانش آموز باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.