معاون استاندار خراسان رضوی گفت: طرح جامع گردشگری شهرستان فریمان تدوین می‌شود.

 طرح جامع گردشگری شهرستان فریمان تدوین می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، محمد مقدوری اظهار داشت: برای توسعه شهرستان فریمان باید سه گام اساسی برداریم که تهیه طرح جامع گردشگری فریمان گام اول و یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و اعضاء کارگروه باید ظرف مدت دو هفته پیش نویس طرح جامع فریمان را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به عنوان دبیرخانه کارگروه ارائه کنند و در پروسه زمانی یک ماهه نیز شرح خدمات مورد نیاز تهیه و تا پایان امسال عقد قرار داد با مشاور طرح انجام و اجرایی شود.

مقدوری گفت: توجه به بناهای تاریخی، آسفالت معابر، خدمات گردشگری، مبلمان شهری و تهیه بسته خدمات گردشگری از جمله اقداماتی است که باید در شهرستان فریمان و با هدف کمک به تهیه طرح جامع گردشگری این شهرستان صورت گیرد.

وی تاکید کرد: بر همین اساس معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در زمینه آسفالت معابر مساعدت‌های لازم را انجام خواهد داد ضمن اینکه شرکت آب منطقه‌ای استان نیز باید در زمینه احیاء و مرمت بند تاریخی شهرستان فریمان مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

معاون استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به ضرورت تهیه بسته خدمات گردشگری گفت: در این زمینه نیز فرمانداری فریمان باید ظرف مدت یک ماه نسبت به تهیه این بسته اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ادامه به دیگر اقدامات مورد نیاز در شهرستان فریمان اشاره کرد و گفت: گام دومی که باید برای فریمان برداریم این است که به نظر می‌رسد این شهرستان نیازمند یک مجری قوی و توانمند است که در این زمینه باید از ظرفیت‌های مردمی نیز به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی یادآور شد: ایجاد یک شرکت گردشگری نیز یکی از کارهای ضروری دیگر در شهرستان فریمان است که شهرداری فریمان می تواند با کمک سازمان همیاری های شهرداری نسبت به احداث این تعاونی اقدام کند.

مقدوری در ادامه صحبت‌های خود گفت: گام سوم در زمینه توسعه فریمان نیز مربوط به تامین مالی و سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد صندوق ارائه تسهیلات با هدف کمک به توسعه شهرستان فریمان از جمله اقداماتی است که می‌توان در این زمینه انجام داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.