رئیس مجلس شورای اسلامی با مظلوم خواندن مطبوعات در کشور، یکی از رسالت‌های خبرنگاران بعد از برداشتن تحریم‌ها را تبیین شرایط جدید کشور برای سرمایه‌گذاری دانست.

مطبوعات کشور مظلوم هستند/ تولیدکنندگان باید مورد احترام باشند

به گزارش قدس انلاین  و به نقل از مهر، علی لاریجانی بعد از ظهر پنج‌شنبه در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم در سخنانی با اشاره به اینکه مطبوعات و خبرنگاران قم جایگاه مهمی دارند، اظهار داشت: این اهمیت نقش آن‌ها به خاطر وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و حوزه علمیه است که تردد در این استان را زیاد کرده و از این رو خبرنگاران استان قم باید نقش پر رنگ تری داشته باشند.

وی با مظلوم خواندن مطبوعات در کشور بیان داشت: آن‌گونه که باید و شاید به بدنه مطبوعات در کشور توجه نمی‌شود و باید تلاش شود تا مشکلات این بخش حل و نواقص موجود برطرف شود.

رئیس قوه مقننه، با بیان اینکه اطلاع‌رسانی کارهای کشور بسیار ضروری است، افزود: مسئله هسته‌ای ایران با همه فراز و نشیب‌های آن، در روزهای آینده اجرایی خواهد شد که در این زمینه نظام اسلامی تصمیم درستی گرفت هرچند که این گام اول است و گام بعدی در واقع سرمایه‌گذاری‌ها بعد از تحریم‌ها است که مطبوعات و خبرنگاران باید این شرایط را تبیین کنند.

تولید در کشور کار مجاهدانه‌ای تلقی نمی‌شود

وی ادامه داد: مردم و بخش خصوصی متأسفانه امروز تولید را کار مجاهدانه‌ای تلقی نمی‌کنند و حمایت‌ها به این بخش به اندازه کافی نیست، که این نقص بزرگی است.

لاریجانی گفت: کشورهای پیشرفته برای رسیدن به یک فهم مشترک از رسانه‌ها بهره می‌برند و امروز نیز کشورمان باید بر روی مؤلفه‌های وفاق ملی متمرکز باشد و پراکندگی آرا به نفع کشور نیست.

وی تصریح کرد: اهم کارهای امروز کشور در حقیقت حفظ وحدت، کارآفرینی و توجه به اقتصاد مقاومتی است. هرچند که متأسفانه رسانه‌های کشور امروز به مسائل حاشیه‌ای، خبرهای سیاسی و نقل و قول‌های شخصیت‌ها بیشتر توجه دارند و موضوعاتی همانند وفاق و همبستگی اهمیت کمتری دارد.

رئیس خانه ملت افزود: که لازمه توجه مطبوعات به اولویت‌های کشور و مسائل ریشه‌ای، حل مشکلات معیشتی آن‌ها است تا با فراغ خاطر به رسالت خود اهتمام داشته باشند.

خبرنگاران به معضلات اساسی کشور بپردازند

وی با بیان اینکه اعضای خانه مطبوعات باید جلساتی برگزار کنند و مهم‌ترین موضوعات مورد نیاز کشور را مورد بررسی قرار داده و اقدامات لازم در این زمینه‌ها را انجام دهند، افزود: امروز خبرنگاران باید مأموریت‌های اصلی خود را بشناسند و به معضلات کشور همانند بیکاری و موانع در این مسیر و راه‌های برون رفت از آن بپردازند.

لاریجانی افزود: امروز نفت به زیر ۳۰ دلار رسیده که در این زمینه شیطنت‌هایی از سوی برخی از کشورها رخ داده و تحریم‌ها نیز از سوی دیگر موجب بروز برخی از مشکلات در زمینه تولید و اقتصاد کشور شده است که اگر بخواهیم در زمینه اقتصاد، جهشی داشته باشیم باید پتانسیل‌های کشور را شکوفا کنیم.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در تعبیری تولید و سرمایه‌گذاری را امری جهادی و مجاهدانه دانستند که من تاکنون چنین تعبیری از ایشان در این زمینه نشنیده بودم که نشان از اهمیت موضوع تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری دارد.

اهل تولید در کشور باید مورد احترام باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز کسی که اهل تولید و سرمایه‌گذاری است در کشور باید احترام داشته باشد و دستگاه‌های مختلف در این راستا باید تسهیل کننده امور باشند و آن‌ها باید پیشگام باشند.

لاریجانی افزود: خبرنگاران باید فضاسازی کنند که دستگاه‌های مختلف در خدمت تولید باشند و تولید باید مثل یک کار مجاهدانه در کشور مورد توجه باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.