۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 338463

جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد بیش از ۷۰۰ عضو این جنبش همچنان ناپدید هستند و با گذشت بیش از یک ماه از زمان حمله خشونت‌آمیز ارتش به آنها در شمال این کشور، سرنوشت آنها نامعلوم است.

۷۰۰ عضو جنبش اسلامی نیجریه مفقوداند!

به گزارش قدس آنلاین از تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبرداد : «ابراهیم موسی» سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد: بر اساس فهرست ما، از روز شنبه 12 دسامبر سال 2015 حدود 730 نفر مرد و زن مفقود شده‌اند.
 
ابراهیم موسی افزود: این مفقود شده‌ها یا به دست ارتش کشته یا اینکه در مکان‌های نامعلوم بازداشت شده‌اند.
 
طبق اعلام جنبش اسلامی نیجریه، 220 نفر از اعضای این جنبش در ایالت «کادونا»، که زاریا نیز در آن واقع است، در بازداشت هستند. افراد دیگری نیز در مراکز نظامی این ایالت و همچنین ایالت «بوشی» (شمال شرق نیجریه) و در «ابوجا» پایتخت فدرال نیجریه محبوس هستند.
 
ارتش نیجریه در 20 دسامبر گذشته با حمله به حسینیه «بقیه‌الله» متعلق به شیعیان این کشور و جنبش اسلامی و سپس حمله به منزل شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر آنها، صدها شیعه را به قتل رساند و شماری را بازداشت کرد. بازداشتی‌ها شامل ابراهیم زکزاکی نیز هست که 37 سال پیش فعالیت جنبش شیعیان را آغاز کرد.
 
بنابر اعلام فعالان حقوق بشر، این نسل‌کشی به شکل سازمان یافته شیعیان را هدف قرار داده بود. ارتش مدعی است که این اقدام را پس از آن انجام داده که این شیعیان مانع حرکت خودروی رئیس ارتش نیجریه شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.