سفارت فرانسه در واگادوگو همچنین از شهروندان این کشور خواست در منازل خود باقی بمانند و از رفتن به منطقه شاهد حمله تروریستی خودداری کنند.

حمله تروریستی به یک هتل در بورکینافاسو/ تمامی گروگان ها آزاد شدند/ بیش از 35 کشته و زخمی
به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، حمله افراد مسلح افراط گرا به یک هتل و یک رستوران در شهر "واگادوگو”، پایتخت بورکینافاسو، کشته و زخمی شدن دست کم ۳۵ تن را در پی داشته و به گروگان گیری نیز منجر شد.
بر اساس این گزارش، منابع پزشکی در پایتخت بورکینافاسو از کشته شدن دست کم ۲۰ تن و زخمی شدن دست کم ۱۵ تن دیگر در حمله تروریستی به هتل "اسپلندید” در مرکز این شهر خبر دادند که یکی از مجلل ترین هتل های واگادوگو بوده و معمولا بیشتر میهمانان آن نیز شهروندان کشورهای غربی هستند.
 این در حالی است که شاخه گروهک تروریستی القاعده در مغرب اسلامی که کمتر از دو ماه پیش حمله مشابهی در کشور مالی انجام داده بود، مسئولیت حمله بورکینافاسو را نیز بر عهده گرفت.
از سوی دیگر، یک مسئول امنیتی در بورکینافاسو با اعلام اینکه افراد مهاجم در داخل هتل مستقر شده و چندین تن را نیز به گروگان گرفته اند، تاکید کرد که شمار مهاجمان و گروگان ها تاکنون مشخص نیست.
این مسئول امنیتی همچنین اظهار داشت: عملیات گروگان گیری هم اکنون ادامه دارد و ما در تلاش برای اطلاع از تعداد مهاجمان هستیم تا عملیات خود را به صورت بهتری انجام دهیم، این مسئله احتمال دارد چند ساعت طول بکشد.
سفیر فرانسه در بورکینافاسو با اعلام اینکه عملیات تروریستی در واگادوگو ادامه دارد، از تشکیل یگان بحران در سفارتخانه برای شهروندان فرانسوی مقیم بورکینافاسو خبر داد که بر اساس اطلاعات وزارت خارجه فرانسه تعداد آنها بیشتر از سه هزار و ۵۰۰ تن می باشد.
سفارت فرانسه در واگادوگو همچنین از شهروندان این کشور خواست در منازل خود باقی بمانند و از رفتن به منطقه شاهد حمله تروریستی خودداری کنند.
برهمین اساس، به گزارش وزیر اطلاع رسانی بورکینافاسو، تمامی 33 گروگان هتل آزاد شده اند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.