رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سفر زائران ایرانی به سوریه هنوز قطعی نشده، گفت: با موافقت شورای امنیت ملی، کاروان های زائران ایرانی که در قالب سازمان حج و زیارت به عراق اعزام می شوند، حرم مطهر امامین عسگریین(ع) را در سامرا زیارت خواهند کرد.

سفر زائران ایرانی به سوریه هنوز قطعی نشده‌است

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایلنا از سازمان حج و زیارت، سعید اوحدی با تاکید بر اینکه شورای امنیت ملی با اضافه شدن مسیر سامرا به بسته سفر عتبات عالیات موافقت کرده، افزود: امیدواریم از هفته آینده برنامه سفر به عراق همراه با سامرا باشد.
سفر زائران ایرانی به شهر مقدس سامرا از آذر سال 91 به علت نبود تأمین امنیت از طرف عراق لغو و از بسته سفر زیارتی عتبات عالیات حذف شد.
وی همچنین درمورد برنامه های این سازمان برای اعزام زائران ایرانی به سوریه تصریح کرد: هیات سوری به سرپرستی معاون وزیر جهانگردی سوریه برای رایزنی درباره پیوست امنیتی و امضا تفاهمنامه زیارتی بین دو کشور یکشنبه شب وارد تهران می شود.
اوحدی افزود: طرف سوری به از سرگیری سفر زائران ایرانی بسیار علاقه مند است، اما مهمترین دغدغه ما پیوست امنیتی این تفاهمنامه است و بازشدن مسیر سوریه برای زائران ایرانی هنوز قطعی نشده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.