مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه ایران به عنوان ارزان ترین و کوتاه ترین مسیر انتقال نفت در منطقه به شمار می رود، گفت: قرار است مرکز تجارت نفت، گاز و حمل و نقل دریایی در تهران در آینده ای نزدیک تاسیس شود.

تاسیس مرکز تجارت نفت در تهران/آمادگی نفتکش های ایرانی برای صادرات روزانه ۲.۵ میلیون بشکه نفت

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، علی اکبر صفایی روز یکشنبه در شصتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه این شرکت آمادگی صادرات نفت و مواد نفتی ایران را پس از لغو تحریم ها دارد، افزود: شرکت ملی نفتکش با افزایش ظرفیت در سال 2015 به بزرگترین ناوگان نفتکش دنیا تبدیل شد.
وی با بیان اینکه ایران در قطب منطقه ای قرار گرفته که 55 درصد ذخایر نفتی دنیا را در اختیار دارد، اضافه کرد: با افزایش صادرات نفت ایران پس از لغو تحریم از 1.5 میلیون به ٢.٥ میلیون بشکه در گام اول، تقاضا برای حمل ونقل دریایی افزایش پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش اضافه کرد: بخش دیگری از افزایش تقاضا برای حمل و نقل دریایی مربوط به توسعه فازهای پارس جنوبی، بالا رفتن صادرات گاز و همچنین توسعه پروژه های ال ان جی خواهد بود.
صفایی، به برخورداری ایران از ١٥٧ میلیارد بشکه ذخایر نفتی و ٣٤ تریلیون مترمکعب ذخایر گازی اشاره و اضافه کرد: شرکت ملی نفتکش آمادگی انتقال افزایش تولید نفت و محصولات نفتی ایران را دارا است.
وی در ادامه با برشماری ظرفیت های شرکت ملی نفتکش، گفت: هم اکنون ٦٢ تانکر (نفتکش) ملکی و تعدادی کشتی های بزرگ با ظرفیت 15.4 میلیون تن مشغول فعالیت در ایران هستند.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه شرکت های بزرگ بین المللی مشتری نفتکش های ایرانی هستند، ادامه داد: این شرکت پس از لغو تحریم ها با شرکت های خارجی به صورت گسترده همکاری خواهد کرد.
وی با بیان اینکه بیش از ٣٠ درصد حمل ونقل دریایی در دنیا مربوط به حمل ونقل نفت و فرآورده های نفتی است، اضافه کرد: با لغو تحریم ها، ظرفیت فعالیت شرکت ملی نفتکش در بازارهای جهان به خصوص در بازارهای اروپا افزایش می یابد.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه با لغو تحریم ها و افزایش رشد اقتصادی شاهد توسعه و رشد در این بخش خواهیم بود، اضافه کرد: امیدواریم همکاری تجاری و اقتصادی با شرکت های بین المللی در پساتحریم افزایش یابد تا به اهداف تدوین شده خود دست یابیم.
وی ادامه داد: همچنین در حاشیه این همایش، نشست هایی با سرمایه گذاران برای رایزنی درباره مشارکت در حوزه حمل و نقل دریایی و نفتکش برگزار می شود.
شصتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش ایران امروز با حضور 300 مهمان خارجی از شرکت های اروپایی و آسیایی در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.