رییس جمهور در خصوص رد صلاحیت بخشی از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخاباتی پرشور گفت: امیدوارم ان شاءالله شورای نگهبان این دغدغه خاطر را حل کند و نگذارد دلواپسی به وجود آید.

شورای نگهبان نگذارد دلواپسی به وجود آید / از همه اختیاراتم در زمینه رد صلاحیت ها استفاده خواهم کرد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت آغاز دوران پسا تحریم انجام شد، به پرسش خبرنگاری در باره مساله انتخابات و ردصلاحیت ها پاسخ داد.
خبرنگاری از رییس جمهوری پرسید: یکی از اصلی ترین وعده های شما در عرصه دیپلماسی کشور محقق شد ولی درست زمانی که پیروزی این شیرینی بر کام ملت ایران نشست، خبرهای خوبی در حوزه سیاست داخلی و انتخابات به گوش نرسید. چهره های با سابقه ای بودند که رد صلاحیت شدند، با توجه به این که یکی از وعده های انتخاباتی شما برگزاری یک انتخابات پرشور بود، به عنوان رییس جمهور ایران برای احقاق حقوق چهره های سیاسی با سابقه نظام چگونه عمل خواهید کرد و آیا تلاشی در این زمینه انجام خواهید داد؟
رییس جمهوری پاسخ داد : همین مدل برجام را باید در داخل اجرا کنیم؛ اطلاعات اولیه ای هم که به من دادند خیلی خوشحال کننده نبود.
وی ادامه داد: در دو مرحله ، بسیار شرایط خوبی بود. در مرحله ثبت نام، استقبال خوبی شد، در مرحله ای که هیات های اجرایی صلاحیت ها را بررسی کردند، بسیار امیدوار کنند، در مرحله نظارت ، برخی از افراد احراز صلاحیت نشدند.
رییس جمهور تاکید کرد: ما بسیار امیدواریم شورای نگهبان به این مساله رسیدگی کند و اگر صلاحیتی تایید نشده که قابل تایید هست که به نظرم این موارد، فراوان است شورای نگهبان دخالت کند.
روحانی تصریح کرد: من به عنوان رییس جمهور از همه اختیاراتم در این زمینه استفاده خواهم کرد؛ شورای نگهبان که نهاد بسیار مهمی در کشور ماست و پاسدار قانون است، ما در جایی با شورای نگهبان وظایف مشترکی به یک معنا داریم یعنی هم رییس جمهور پاسدار قانون اساسی و مسوول اجرای قانون اساسی است و شورای نگهبان نیز شورای نگهبان قانون اساسی است و دقت می کند که قانون اساسی در قوانین موضوعه کشور نقض نشود و در انتخابات هم نظارت می کند به انتخابات، که قانون اجرا شود.
رییس جمهوری تاکید کرد: امیدوارم شورای نگهبان با رسالت سنگینی که بر دوش دارد، آنچه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند برای این که انتخابات پرشوری داشته باشیم و حتی ایشان فرمودند آن ها هم که با نظام میانه خوبی ندارند پای صندوق انتخابات بیایند، برای این که این صندوق انتخابات برای کشورشان است، امیدوارم ان شاءالله شورای نگهبان این دغدغه خاطر را حل کند و نگذارد دلواپسی به وجود آید.
رییس جمهوری در این کنفرانس خبری با تبریک اجرای برجام گفت: این روزها روزهای پیروزی تدبیر بود و این پیروزی می تواند فضای امیدبخش بهتری را برای ملت ما فراهم کند تا در همه زمینه ها شاهد شکوفایی بیشتر در کشورمان باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.