مدیر دارالقرآن امام علی(ع) از حضور دو هزار و ۶۰۰ نفر از برادران قاری و حافظ در نهمین دوره از مسابقات این دارالقرآن خبر داد.

حضور دو هزار و ۶۰۰ قاری و حافظ در مسابقات درالقرآن امام علی(ع)

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، از دارالقرآن امام علی(ع)، مرتضی نجفی قدسی گفت: این مسابقات در روزهای پنجم تا نهم بهمن ماه در محل یادمان شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این مسابقات که در نوع خود بزرگترین رقابت قرآنی قاریان و حافظان کشور محسوب می شود، 310 نفر در رشته حفظ کل قرآن، 265 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 450 نفر در رشته حفظ 10جزء، 440 نفر در رشته حفظ 5جزء، 250 نفر در رشته حفظ دوجزء، 360 نفر دررشته ترتیل خوانی و 525 نفر در رشته قرائت قرآن به رقابت می پردازند.
نجفی قدسی اضافه کرد: این مسابقات در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می شود که حدود 830 نفر در مقطع سنی زیر 16 سال و حدود هزار800 نفر در مقطع سنی بزرگسالان شرکت دارند.
وی گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات در روز جمعه نهم بهمن ماه در همان محل یادمان شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد و جوایز نفرات برتر و همچنین هدایای نقدی داوطلبان استان های تهران و البرز که حدنصاب لازم را در نمرات کسب کرده اند، در همان مراسم تقدیم خواهد شد.
مدیر دارالقرآن امام علی(ع) افزود: از مجموع دو هزار600 نفر متقاضی شرکت در این مسابقات، حدود هزار نفر از استان های تهران و البرز ثبت نام کرده اند و هزار 600 نفر از سایر استان ها هستند.
به گزارش ایرنا مسابقات بخش خواهران نهمین دوره از مسابقات درالقرآن امام علی(ع) از دوم تا ششم آذرماه با رقابت هزار و 800 خواهر در شش رشته حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، قرائت و ترتیل خوانی قرآن در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال از 22 استان برگزار شد و در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات که با قرائت پیام آیت الله ناصر مکارم شیرازی همراه بود، به 38 قهرمان قرآنی جوایزی اهدا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.